Klíč k vítězství ve Valencii? Výdrž zadních pneumatik

Valencijský "městský okruh" sice není ze stejného těsta jako Monako nebo Singapur, je ale pravděpodobné, že nedělní závod bude zdejším dosud nejpovedenějším.
Klíč k vítězství ve Valencii? Výdrž zadních pneumatik

Trať ve Valencii má v sobě prostě něco, co vám zabrání si ji zamilovat. Jako kdyby se vše to, co bylo povedené v Monaku, tady pokazilo. Valencie je zkrátka nudná. Plyn, brzda, plyn, brzda... Rychlá zadní sekce je OK. První zatáčka se dá hravě projet naplno, pak následuje pravoúhlá pravá zatáčka. Myslím, že na nervy pilotům lezou i obrubníky v šikanách. Vypadá to trochu trapně, je to ten typ obrubníků, po kterých vozy jen tak poskakují. Jelikož byla Valencie původně místem pro pořádání Poháru Ameriky (jeden z nejznámějších jachtařských závodů), dalo by se očekávat, že to tu bude vypadat jako v Monaku. Vyjmenovat důvody, proč vlastně Valencie není to pravé ořechové, ovšem není zcela jednoduché.

Okruh samotný není nepoužitelný, s dopravou to tam není složité, nachází se ve velkoměstě. Trať vede i přes most a má několik rychlých částí. Oproti Singapuru a Monaku jí ovšem něco chybí. Je příliš široká a má mnoho únikových zón. Singapur je hrbolatý a v mnoha zatáčkách vozy oťukávají bariéry. Valencie je do jisté míry falešným městským okruhem. Mohla by být přirovnána ke Kanadě. Ta je také kombinací rovinek a zón, kde se tvrdě brzdí. Rozdíl je ale v tom, že v Kanadě existují zatáčky, kde pilot má možnost ovlivnit svůj čas na kolo, například způsobem najetí do šikan. Sami jsme se přesvědčili, kolik času tam získal Sebastian Vettel v poslední šikaně. Ve Valencii je to odlišné, v zatáčce si udržujete stejnou rychlost, jakou jste do ní najížděli.

Kolik vsadíme na dalšího nového vítěze?

Zcela upřímně věřím tomu, že ve Valencii můžeme vidět osmého vítěze. Zacházení s pneumatikami bude klíčové, ovšem jiným způsobem než obvykle. Je tu mnoho zatáček náročných na trakci, ovšem málo z nich působí velkou laterální zátěží. Nebude tudíž jednoduché zabránit tomu, aby se na výjezdech neprotáčela zadní kola. Dost možná bude vítězem jednoduše ten, komu zadní pneumatiky vydrží nejdéle. 

Je nesnadné předpovědět, kterému z vozů bude Valencie nejvíce sedět. Důležité zřejmě bude propracované DRS. Silný by mohl být Michael Schumacher a Mercedes. Úspěchu může dosáhnout také Lotus, ačkoliv mě v Kanadě v kvalifikaci trochu zklamal. Romain Grosjean jel v závodě skvěle, ale těžko říci, zda mu pneumatiky budou držet i ve Valencii. Čekám, že vítěz bude startovat z první řady, bylo tomu tak vždy, až na jednu výjimku. Vzhledem k vlastnostem pneumatik a očekávaným vysokým teplotám ovšem počítám s tím, že se bude jednat o dosud nejlepší závod ve Valencii. Vše by zkomplikovaly výkyvy teplot, které by pneumatiky mohly dotlačit do výkonnostního okénka, kde by se jim nechtělo fungovat. Pak bychom mohli být svědky strategií jedné, dvou i tří zastávek. Bylo by to zajímavé. 

Další článek: Mexiko pracuje na návratu do kalendáře, možná se podaří už příští rok

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10