Klíč k bahrajnské prohře. Red bully v úvodu závodu ztrácely kvůli diferenciálu 3 desetiny na kolo | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Klíč k bahrajnské prohře. Red bully v úvodu závodu ztrácely kvůli diferenciálu 3 desetiny na kolo

Z Red Bullu dělali někteří před startem sezóny favorita. Nedá se říct, že by to stáj z Milton Keynes v první kvalifikaci nepotvrdila. V závodě jsme ale viděli odlišný příběh.

Max Verstappen získal s poměrně velkým náskokem pole position. V závodě ale dojel druhý. Na konci závodu musel pustit Hamiltona před sebe poté, co ho předjel (nebo spíše dokončil předjetí) mimo trať. To však nic nemění na tom, že v závodním tempu na tom nebyl Red Bull výrazně lépe než Mercedes. Nebo ano?

„Na začátku závodu bylo nejzávažnější to, že došlo k problémům v oblasti diferenciálu,“ uvedl Helmut Marko v rozhovoru pro formel1.de.

„V prvním sektoru jsme drasticky ztráceli – až tři desetiny na kolo. Totéž se mimochodem dělo také u Péreze. Vedlo to nejen k menší přilnavosti, ale zadní kola se protáčela, což přehřívalo pneumatiky.“

„Během této fáze se nám nepodařilo vybudovat náskok, který bychom potřebovali, abychom se vyhnuli undercutu. Dostali jsme se z 2,5 s na 1,7 s. Byla to rozhodující fáze prvního stintu, ve které jsme byli jasně hendikepováni.“

„A pak jsme měli další problém. Kvůli problémům s teplotou jsme museli snížit výkon motoru. Max přesto dokázal stáhnout ztrátu.“

Podle Marka má sice Red Bull silný balíček, ale i tak to bude v Imole těžké.

„Nyní víme, že proti Mercedesu můžete uspět pouze v případě, že budete bezchybní. Všechno musí být v pořádku. Předpokládáme, že to bude podobná situace – snad s obráceným pódiem a Maxem nahoře.“

Doporučujeme

Články odjinud