Klání mladších týmů vyhrál Petrov, Kartykejana zradily brzdy

Piloti Caterhamu, Marussie a HRT si v kvalifikaci vyjeli posledních šest pozic, Pic se po penalizaci propadne na samotný chvost.
Klání mladších týmů vyhrál Petrov, Kartykejana zradily brzdy

Caterham

Vitalij Petrov (19.): "Se svým dnešním výkonem jsem opravdu spokojený. Měl jsem několik problémů s vozem, kvůli kterým jsem byl na trati kratší dobu, než jsem chtěl. Tým se s tím ale vypořádal výborně, a tak jsme z tréninků a kvalifikace dostali maximum. Mé poslední kolo bylo velmi dobré, dobře jsme ho načasovali, takže jsme se nemuseli bát provozu. Více než sekundový náskok na soupeře je dobrá vizitka. Naším dalším cílem je pokračovat v tomto trendu i v závodě a dobře odstartovat."

Heikki Kovalainen (20.): "Celý víkend mám problémy s nalezením nastavení, které by mi sedlo. V kvalifikaci to nebylo jiné. Absolvovali jsme tři jízdy, první na měkkých a další dvě na superměkkých pneumatikách. Snažili jsme se najít správné vyvážení, ale nezadařilo se. V posledním kole jsem se v posledních čtyřech zatáčkách potýkal s nedotáčivostí. Zítra bude rozhodovat strategie kolem pneumatik. Minulý týden v Japonsku jsme viděli, že můžeme hned na začátku závodu jet naplno. Uvidíme, jestli se dokážeme v neděli zlepšit."

Marussia

Charles Pic (21.): "Byla to pro mě skvělá kvalifikace. V prvním výjezdu na trať jsem se na měkké sadě dostal do provozu a pneumatiky trochu vychladly. Pro další jízdu jsme už využili superměkké pneumatiky. V prvním sektoru jsme v brzdné zóně ztratili dvě desetiny, střední sektor byl ale opravdu povedený a celkově se jedná o pozitivní výsledek. Pro závod jsme ušetřili dvě sady volitelné směsi. Nyní už můžeme přemýšlet nad tím, jak zvládneme zítřek. Na trati se už cítím pohodově a moc si ji užívám. Druhý sektor je vážně skvělý! Kvůli výměně motoru se propadneme, ale myslím, že se s tím na začátku závodu dokážeme vypořádat a bojovat s našimi soupeři."

Timo Glock (22.): "Zatím si procházíme perným víkendem. Až do kvalifikace jsme nemohli najít správné vyvážení vozu. Odpoledne to vypadalo o něco lépe a vůz se rozhodně lépe ovládal. Moje jízda na primárních měkkých pneumatikách, ale po přezutí na superměkké jsem při výjezdu z desáté zatáčky chyboval. Byl jsem široký a ztratil trakci. Je to škoda, ztratil jsem tak několik desetin, ale aspoň je vůz o něco lepší, a tak se zítra můžeme těšit na zajímavý závod."

HRT

Pedro de la Rosa (23.): "Máme na kontě více než přijatelnou kvalifikaci. Zejména druhé kolo bylo opravdu dobré. Měli jsme ale velkou nedotáčivost. Ztráta na soupeře není taková, jakou jsme očekávali. Vypadá to, že tento okruh jim sedí více než nám. Celkově jsem ale s kvalifikací spokojen a potěšila mě rychlost na měkké směsi. Zítra se jako obvykle budeme snažit podat co nejlepší výkony a snižovat ztrátu na rivaly."

Narajn Kartykejan (24.): "Po třetím tréninku jsme byli v dobré pozici, neboť jsem si už na okruh zvykl a vůz se choval výborně. Opět mě ale potkala smůla a v prvním kole jsme museli skončit kvůli mechanické poruše. Problém musíme zanalyzovat a zabránit tomu, aby se opakoval. Zítra se pokusíme vrátit na pozitivní vlnu."

Další článek: Ferrari se přiblížilo Red Bullu, okruh v Koreji jeho vozu sedí

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.