Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Manažér Kimiho Räikkönena objasňuje, proč mistr světa z roku 2007 přestupuje k Sauberu.
Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Kimi Räikkönen svým přestupem k Sauberu mnohé překvapil. Jeho manažér vysvětluje důvody.

„Kimi chce řídit vozy F1, miluje to,“ řekl Steve Robertson. „Lidé jsou překvapeni. Většina z nich očekávala, že po tolika letech u Ferrari odejde, sedne si na své jachtě a bude si užívat zbytek života. Ale miluje řízení vozů formule 1. Je to něco, co mu dává pocit vzrušení.“

Tenkrát v Sauberu. Podívejte se na fotografie Räikkönena z roku 2001

Tenkrát v Sauberu. Podívejte se na fotografie Räikkönena z roku 2001

Jakmile to podle Robertsona nevyšlo u Ferrari, podepsal Räikkönen se Sauberem. Před dvěma lety by to přitom nebylo možné. „Za prvé by si ho nemohli dovolit a za druhé to byla loď, která se potápěla.“

„Teď vzali Kimiho. Ukazuje to jejich záměr, kde chtějí být. Mohli si vzít jezdce, který jim přinese peníze.“

U Ferrari mohl Räikkönen bojovat o stupně vítězů a pole position. U Sauberu tomu tak nebude. Robertson si však nemyslí, že by byl Räikkönen kvůli tomu frustrovaný.

„Nemyslím si, že se to stane. Bude pracovat s týmem, aby se pokusil věci zlepšit. Dívá se na to realisticky a ví, kam jde. Nemusí to dělat. Dělá to proto, že má pocit, že jim může pomoci.“ 

„Uvědomuje si, že vítězství v závodě, pokud to nebude naprosto šílený závod, není možné. Ale co se týče vývoje, má toho hodně, co jim může nabídnout. Kimiho know-how a soustředění na vývoj jim skutečně může pomoci se dostat rychleji tam, kde chtějí být.“

Robertson srovnává situaci u Sauberu s tím, co Räikkönen zažil u Lotusu po svém návratu do F1.

„Lidé mi říkali, že mají pocit, že je Kimi více uvolněný. Vzpomínám si, že Eric Boullier řekl: ‚Nemáme na Kimiho mnoho požadavků. Uvědomujeme si, co ho dělá šťastným a co ne a necháme ho na pokoji‛. Má pocit, že to může být podobné. V týmech, jako je Ferrari, je více korporátní struktury a je to jiné.“ 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (35) Další článek: Kvalifikace by od příštího roku mohla mít čtyři části
20:00 | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.
15. ledna | Ferrari by mělo mít 17. února (den před testy) v Barceloně filmovací den.