Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Manažér Kimiho Räikkönena objasňuje, proč mistr světa z roku 2007 přestupuje k Sauberu.
Kimi prostě miluje řízení vozů F1, říká jeho manažér

Kimi Räikkönen svým přestupem k Sauberu mnohé překvapil. Jeho manažér vysvětluje důvody.

„Kimi chce řídit vozy F1, miluje to,“ řekl Steve Robertson. „Lidé jsou překvapeni. Většina z nich očekávala, že po tolika letech u Ferrari odejde, sedne si na své jachtě a bude si užívat zbytek života. Ale miluje řízení vozů formule 1. Je to něco, co mu dává pocit vzrušení.“

Tenkrát v Sauberu. Podívejte se na fotografie Räikkönena z roku 2001

Tenkrát v Sauberu. Podívejte se na fotografie Räikkönena z roku 2001

Jakmile to podle Robertsona nevyšlo u Ferrari, podepsal Räikkönen se Sauberem. Před dvěma lety by to přitom nebylo možné. „Za prvé by si ho nemohli dovolit a za druhé to byla loď, která se potápěla.“

„Teď vzali Kimiho. Ukazuje to jejich záměr, kde chtějí být. Mohli si vzít jezdce, který jim přinese peníze.“

U Ferrari mohl Räikkönen bojovat o stupně vítězů a pole position. U Sauberu tomu tak nebude. Robertson si však nemyslí, že by byl Räikkönen kvůli tomu frustrovaný.

„Nemyslím si, že se to stane. Bude pracovat s týmem, aby se pokusil věci zlepšit. Dívá se na to realisticky a ví, kam jde. Nemusí to dělat. Dělá to proto, že má pocit, že jim může pomoci.“ 

„Uvědomuje si, že vítězství v závodě, pokud to nebude naprosto šílený závod, není možné. Ale co se týče vývoje, má toho hodně, co jim může nabídnout. Kimiho know-how a soustředění na vývoj jim skutečně může pomoci se dostat rychleji tam, kde chtějí být.“

Robertson srovnává situaci u Sauberu s tím, co Räikkönen zažil u Lotusu po svém návratu do F1.

„Lidé mi říkali, že mají pocit, že je Kimi více uvolněný. Vzpomínám si, že Eric Boullier řekl: ‚Nemáme na Kimiho mnoho požadavků. Uvědomujeme si, co ho dělá šťastným a co ne a necháme ho na pokoji‛. Má pocit, že to může být podobné. V týmech, jako je Ferrari, je více korporátní struktury a je to jiné.“ 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Kvalifikace by od příštího roku mohla mít čtyři části

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00