Šéfdesignér Red Bullu Adrian Newey potvrdil, že zásahy, které provedl jeho tým do KERS od Renaultu, stojí za problémy s tímto systémem. Na jejich řešení navíc alokoval málo prostředků.
Na rozdíl od Ferrari, McLarenu či například Renaultu používá Red Bull letos KERS poprvé ve své historii. Systém kupuje od Renaultu, ale upravuje si ho podle svých potřeb. Jenomže KERS ve vozech z Milton Keynes je velmi nespolehlivý, týmu působil větší či menší problémy během všech závodních víkendů.
Zhruba před měsícem vyšlo najevo, že za nespolehlivostí stojí právě technické změny, které na systému tým udělal, psali jsme zde. Adrian Newey to nyní potvrdil. "KERS je komplikovaný projekt," řekl. "Vyžaduje hodně výzkumu a vývoje. Náš systém má původ v systému Renault - Marelli, který byl nasazen už před pár lety, přičemž my jsme si ho upravili do takového kompletu, který vyhovuje našemu vozu. To způsobilo problémy."
"Ukazuje se, že není snadné je úplně odstranit. Snad už teď víme, jaké změny máme udělat, ale je to pro nás náročné. Vývoj KERS není naše nejsilnější stránka. Jsme tým vývojářů aerodynamiky a šasi, spíš než KERS."
Red Bull vybudoval pro vývoj systému na rekuperaci kinetické energie zvláštní oddělení, ale Newey přiznal, že náročnost úkolu podcenil. "Ano, ale to oddělení je dost malé. S odstupem času se dá říct, že je asi moc malé, a tyto věci mají jistou setrvačnost. Není snadné rychle reagovat na problémy," dodal.