Ke zkratce MSC mám emocionální pouto, říká Mick Schumacher

Mick Schumacher se připravuje na svou první sezónu ve formuli 1 u týmu Haas.
Foto: Getty Images / Joe Portlock
Ke zkratce MSC mám emocionální pouto, říká Mick Schumacher | Foto: Getty Images / Joe Portlock

Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera vrátil do formule 1 nejen slavné příjmení, ale také ikonickou zkratku MSC, kterou má v časomíře a kterou používal i jeho otec.

Úřadující šampion formule 2 v loňské sezóně používal zkratku SCH, která stejně jako u většiny ostatních pilotů, byla složena z prvních tří písmen jeho příjmení.

Jeho otec naopak po většinu kariéry využíval zkratku MSC, kterou se rovněž rozlišoval od svého bratra Ralfa, který několik sezón proti němu závodil ve F1. Ralf používal zkratku RSC.

21letý Mick přitom sám chtěl mít zkratku MSC. „Chtěl jsem 'MSC'. Mám k tomu emocionální pouto. Myslím, že pro všechny je hezké, když sledují časomíru a vidí tam také 'MSC',“ řekl Schumacher.

Schumacher necítí kvůli příjmení tlak

Schumacher necítí kvůli příjmení tlak

První den testů přitom pro Schumachera nedopadl dobře. V pátek za volantem haasu odjel pouze 15 kol. V sobotu odpoledne už v Bahrajnu zvládl 86 okruhů a zajel dvanáctý nejrychlejší čas.

„Naučil jsem se obrovské množství nových věcí, což bylo velmi pozitivní. Odjel jsem přes 80 kol, v porovnání s 15 koly (v pátek) je to celkem velký rozdíl. Dalo mi to nový způsob sledování F1 a porozumění řízení vozu na trati,“ řekl Němec.

Mick Schumacher se na okruh v Bahrajnu při předsezónních testech F1 vrátil poté, co zde v listopadu loňského roku získal titul ve formuli 2.

„Je to velká zábava tady jezdit s vozem formule 1. Je úžasné, jak je to rychlé. Jsem schopen velmi tvrdě tlačit, spoléhat se na zadní část vozu a opravdu cítit přilnavost, která se mění nastavením. Je tu spousta pomůcek, které můžete využít k okamžitému vylepšení řízení na trati. Je to pro mě celkem pozitivní po příchodu z formule 2, kde v podstatě nemáte co měnit.“

Mazepin málem havaroval, když chtěl zjistit, kolik přítlaku F1 ztratí jízdou za jiným vozem

Mazepin málem havaroval, když chtěl zjistit, kolik přítlaku F1 ztratí jízdou za jiným vozem

I přes velmi omezené možnosti testování se Schumacher cítí být na svou první sezónu ve formuli 1 připraven.

„Opravdu se těším na sezónu. Nejradši bych jezdil každý den. Mohl bych odjet dalších osm dní a hned vyrazit do závodního víkendu.“

Schumacher je za volantem vozu VF-21 také dnes dopoledne, než pro odpolední část předá vůz Nikitovi Mazepinovi.

Další článek: 100 km a hrstka bodů. Jak bude vypadat sobotní sprintová kvalifikace?

23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...
20. července | V Silverstonu pokračují letošní testy 18palcových pneumatik. Nastoupí Red Bull (jen dnes) s Albonem. Dále Aston Martin a Haas (dnes a zítra a nasadí závodní jezdce).
19. července | Testovací jezdec Ferrari Callum Ilott se zúčastní Le Mans. Pojede za tým Iron Lynx s vozem Ferrari.
18. července | Verstappen byl propuštěn z nemocnice.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00