Padokem koluje už známý vtip, že Sebastian Vettel zřejmě zdědil vůz po Marku Webberovi. Co na to říkají čísla?
Máme za sebou 8 závodních víkendů a ještě vloni dítě štěstěny Sebastian Vettel měl jen dva bezproblémové víkendy. Čtyřikrát v této sezóně Vettela zradila nebo potrápila technika v kvalifikaci a třikrát v závodě. Technická závada samozřejmě není smůla, je to selhání lidského faktoru. Pokud si ale zasedne na jednom z pilotů, pak už to smůla obvykle je.
Týmový kolega Daniel Ricciardo je na tom o poznání lépe. Technika ho nezradila ani jednou. Dvakrát sice nebodoval, ale v Austrálii šlo o diskvalifikaci kvůli známému problému s průtokem paliva, v Malajsii mu pak závod zkazila zastávka v boxech a vše, co po ní následovalo.
V řeči čísel: Vettel letos absolvoval 1699,6 km, Ricciardo 2350,3 km. Vettel má tak na svém kontě 72% vzdálenosti Ricciarda.
V loňském roce tomu bylo opačně. Vettel ujel celkem 5730,4 km a měl technické problémy jednou, Mark Webber ujel 5352,3 km (93%) a technika ho zradila čtyřikrát.
Podobných osudů ale nalezneme v historii formule 1 více. Auto Motor und Sport vybírá třeba ten z roku 1991, kdy Ayrton Senna ujel za sezónu 4391,8 km, jeho týmový kolega Gerhard Berger jen 3057,9 km. Počet technických patálií byl 3:7 v neprospěch Bergera.
V roce 2005 odjel Fernando Alonso v Renaultu s jednou poruchou 5330,9 km, zatímco Giancarlo Fisichella jen 4380,9 km.
A určitě si ještě pamatujete smůlu Michaela Schumachera v Mercedesu. Zatímco Rosberg v roce 2011 ujel 5274,3 km se dvěma poruchami, Schumacher s pěti jen 4843,2 km.