Když se týmovému kolegovi přilepí smůla na paty

Když se týmovému kolegovi přilepí smůla na paty

Padokem koluje už známý vtip, že Sebastian Vettel zřejmě zdědil vůz po Marku Webberovi. Co na to říkají čísla?

Máme za sebou 8 závodních víkendů a ještě vloni dítě štěstěny Sebastian Vettel měl jen dva bezproblémové víkendy. Čtyřikrát v této sezóně Vettela zradila nebo potrápila technika v kvalifikaci a třikrát v závodě. Technická závada samozřejmě není smůla, je to selhání lidského faktoru. Pokud si ale zasedne na jednom z pilotů, pak už to smůla obvykle je.

Týmový kolega Daniel Ricciardo je na tom o poznání lépe. Technika ho nezradila ani jednou. Dvakrát sice nebodoval, ale v Austrálii šlo o diskvalifikaci kvůli známému problému s průtokem paliva, v Malajsii mu pak závod zkazila zastávka v boxech a vše, co po ní následovalo.

V řeči čísel: Vettel letos absolvoval 1699,6 km, Ricciardo 2350,3 km. Vettel má tak na svém kontě 72% vzdálenosti Ricciarda.

V loňském roce tomu bylo opačně. Vettel ujel celkem 5730,4 km a měl technické problémy jednou, Mark Webber ujel 5352,3 km (93%) a technika ho zradila čtyřikrát.

Podobných osudů ale nalezneme v historii formule 1 více. Auto Motor und Sport vybírá třeba ten z roku 1991, kdy Ayrton Senna ujel za sezónu 4391,8 km, jeho týmový kolega Gerhard Berger jen 3057,9 km. Počet technických patálií byl 3:7 v neprospěch Bergera.

V roce 2005 odjel Fernando Alonso v Renaultu s jednou poruchou 5330,9 km, zatímco Giancarlo Fisichella jen 4380,9 km.

A určitě si ještě pamatujete smůlu Michaela Schumachera v Mercedesu. Zatímco Rosberg v roce 2011 ujel 5274,3 km se dvěma poruchami, Schumacher s pěti jen 4843,2 km. 

Doporučujeme

Články odjinud