Když přišel do Ferrari, říkal Alonso věci, které jsem nechápal, vzpomíná Stella

Fernando Alonso končí ve formuli 1. Na jeho kariéru vzpomíná řada osobností. Jednou z nich je Andrea Stella, který byl Alonsův závodní inženýr u Ferrari. Poté přešel také do McLarenu.
Když přišel do Ferrari, říkal Alonso věci, které jsem nechápal, vzpomíná Stella

„Fernando je jedním z těch jezdců, u kterého se nemůžete dívat na jeho trofeje, abyste ho zařadili v rámci historie formule 1,“ řekl Stella pro BBC.

„Kdyby to byl golf, tenis, tak by to bylo něco jiného. Ale ve formuli 1 to není možné.“

Podle Stelly odchází Alonso z F1 jako lepší jezdec, než kterým byl v letech 2005 a 2006, kdy získal tituly s Renaultem.

„Samozřejmě, ale bohužel to nemůže ukázat. Pro mě stačí vidět, kde je McLaren v Poháru konstruktérů.“

McLaren má pravděpodobně druhý nejhorší vůz, ale je šestý v šampionátu. Alonso získal 50 z 62 bodů. 

Nové vedení McLarenu: Gil de Ferran a Andrea Stella

Nové vedení McLarenu: Gil de Ferran a Andrea Stella

Podle Itala existují dva Alonsové. Toho prvního vidíme na trati, toho druhého zná jen jeho okolí.

„Fernando může vypadat jako silná osobnost, ale to je jen to, jak se prezentuje. Platí to, když je na trati.“

V zákulisí se prý Alonso chová jinak. „Je prvním, kdo se ptá, jak se může zlepšit. Když přišel do Ferrari, řekl mi věci, které jsem nechápal – třeba jako: ‚Nejsem dobrý jezdec na mokru, v Hockenheimu nejsem dobrý, nejsem dobrý (v tomto a tomto)‛ ... A já mu řekl: ‚Cože? Myslel jsem, že jsi v tomto dobrý.‛ Byl velmi otevřený.“

„První věc, kterou musíte pochopit, je, že řídit auto není odlišné od hry na housle. Také se to dá dělat na různých úrovních. Můžete být nejlepší houslista a mít ty nejlepší koncerty. Většina lidí nepozná rozdíl mezi tím nejlepším houslistou a někým, kterému něco chybí. Abyste udělali poslední krok, musíte být v první řadě pokorný a říkat si: to nestačí, musím se zlepšit. Druhým krokem je zamyslet se, jak to udělat.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (34) Další článek: Dvě povinné zastávky? Body pro pneumatiky? F1 řeší, jak dál s pneumatikami
13:54 | Renault to nakonec stihl. Právě jezdí v Barceloně.
15. února | Mattia Binotto prozradil, že matná barva Ferrari je z důvodu výkonu a ne designu. Tým díky tomu ušetřil pár stovek gramů.
15. února | Billy Monger si vyzkouší roli moderátora. Bude pracovat pro Channel 4.
14. února | Dnes ve 13:00 uvidíme nový vůz McLarenu. Živě na YT i F1sport

Nové vozy a testy

Nové vozy
Haas: 7. února 
Toro Rosso: 11. února
Williams: 11. února (barvy)
Renault: 12. února
Racing Point: 13. února (tým)
Mercedes: 13. února
Red Bull: 13. února
McLaren: 14. února
Ferrari: 15. února
Alfa Romeo: 18. února
Testy
18.února-21. února
26. února-1.března