Když pravá ruka neví co dělá levá

Uvádí Briatore veřejnost záměrně v omyl?

Šéf Renaultu Flavio Briatore kolem Velké ceny Austrálie podrobil těžké kritice Rosse Brawna za jeho přístup coby šéfa Technické pracovní skupiny FOTA. Považuje za "nefér, když o této záležitosti víme teprve dva měsíce, zatímco Ross Brawn na to měl upozornit okamžitě", když na tomto řešení pracoval již od roku 2007.

"Měl být fér, měl za námi přijít a říci: podívejte se, toto se dá vykládat různě," zlobil se Briatore. "Když jednám já (coby šéf Komerční pracovní skupiny FOTA - pozn. autora) s Berniem nebo FIA, jednám ve jménu FOTA, ne Renaultu.

Když nové difuzory konzultovali s FIA, neřekli jim celou pravdu, banditi jedni, tihle sportovní ředitelé.

Ross Brawn tituly nikdy nezískal, to Jean Todt, Stefano Domenicali, Flavio Briatore a Ron Dennis ano," řekl Flavio Briatore, který nejspíš velice rychle zapomněl na Brawnův přínos právě za časů jejich společné spolupráce u Benettonu.

Ross Brawn pár dní na to řádně vysvětlil, že své kolegy oslovil již v březnu 2008 s tím, že je nutné pravidla zjednodušit (právě s vědomím toho, že se dají vykládat různě) - čtěte zde.

Nově nyní tato slova potvrdil i spolumajitel Williamsu Patrick Head, jež má na svých vozech také dvojí difuzory. Podle něj je současné rozhněvání ze strany soupeřů důsledkem uražené ješitnosti, protože na to nepřišli sami.

"Tato pravidla nenapsala FIA, ale samotné týmy," řekl Patrick Head v Malajsii. "Ross Brawn přišel coby reprezentant Hondy s návhrem zablokovat právě to, co tři týmy (BrawnGP, Toyota a Williams - pozn. autora) dělají."

Ale některé týmy nesouhlasily. Jeden chlapík dokonce řekl: "Ne, to by bylo příliš omezující, nesouhlasím."

Tím chlapíkem byl... Patrick Bruce Reith Symonds, výkonný ředitel oddělení Engineeringu... Renaultu! 

Buď Flavio Briatore neví, co dělá jeho vlastní tým, nebo... úmyslně uvádí v omyl. Něco, za co 29. dubna 2009 stane McLaren před Světovou radou.

Další článek: Ecclestone: McLaren by mohl být vyloučen ze závodů

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.