"Při dešti se z poctivého závodu F1 stane podívaná hraničící s nedůstojností."
Bernie Ecclestone tohle umí bravurně: nějakou hláškou do
médií rozpoutat vášnivou debatu, aniž by nápad sám vážně myslel, a pak se jen
škodolibě bavit. Teď přišla řada na uměle pokropené závody.
Je to prý velmi efektivní způsob, jak zatraktivnit podívanou
jinak (prý) velmi nudných závodů formule 1. To se dá určitě mnoha dalšími způsoby.
Například na rovinky umístit betonové zábrany a dělat mezi nimi slalom…
Přitáhnout nové lidi k formuli 1 se nemůže dít tím, že
se z formule 1 začne dělat něco, čím není. Když ve fotbale hustě zaprší,
přestane to být fotbal. Stane se z toho směšná neregulérní podívaná, při
které si míč dělá, co chce, a vyhraje ten, kdo má štěstí.
Ve formuli 1, když zaprší, to není jiné. Ano, auta začnou
klouzat po dráze, do štěrku, do trávy, střídají se pozice, bourá se. Je to
bžunda podívaná, ale není to formule 1. S ohledem na specifické charakteristiky
monopostů F1 je prakticky nemožné v hustějším dešti udržet auto pod
kontrolou – prostor, ve kterém tak lze učinit, je totiž na člověka příliš úzký.
Jedná se bez nadsázky o balancování na ostří nože.
Při dešti se z poctivého závodu F1 stane podívaná
hraničící s nedůstojností. Když zaprší, tak zaprší, to je naprosto v pořádku,
neboť jde o přirozené podmínky prostředí, ve kterém se závody F1 jezdí. Ale
záměrně kropit trať? F1 není hobby motokárový sport, kde si lidé pokropí trať,
aby si takříkajíc vyblbnuli. F1 je zdravý sport, který vydělává spoustu peněz a
jen Ecclestonova nenasytnost jej nutí vymýšlet pitomosti, aby k televizi přitáhl
lidi, kteří dnes formuli 1 nesledují.
Formule 1 nepotřebuje spravovat. Pokud je nutné kropit trať,
aby se na ní vůbec něco dělo, pak je potřeba se zamyslet nad tím, zda jsme na
správném okruhu. Protože existují závodní tratě, kde dochází tradičně k pohledným
závodům, a není nutné nic kropit. A kdo stojí o to, aby se v důsledku mokré
trati závodníci prali s nerovnými podmínkami pro svou vlastní zábavu,
mohou si pustit třeba wrestling.