Když neprší štěstí

"Při dešti se z poctivého závodu F1 stane podívaná hraničící s nedůstojností."
Když neprší štěstí

Bernie Ecclestone tohle umí bravurně: nějakou hláškou do médií rozpoutat vášnivou debatu, aniž by nápad sám vážně myslel, a pak se jen škodolibě bavit. Teď přišla řada na uměle pokropené závody.

Je to prý velmi efektivní způsob, jak zatraktivnit podívanou jinak (prý) velmi nudných závodů formule 1. To se dá určitě mnoha dalšími způsoby. Například na rovinky umístit betonové zábrany a dělat mezi nimi slalom…

Přitáhnout nové lidi k formuli 1 se nemůže dít tím, že se z formule 1 začne dělat něco, čím není. Když ve fotbale hustě zaprší, přestane to být fotbal. Stane se z toho směšná neregulérní podívaná, při které si míč dělá, co chce, a vyhraje ten, kdo má štěstí.

Ve formuli 1, když zaprší, to není jiné. Ano, auta začnou klouzat po dráze, do štěrku, do trávy, střídají se pozice, bourá se. Je to bžunda podívaná, ale není to formule 1. S ohledem na specifické charakteristiky monopostů F1 je prakticky nemožné v hustějším dešti udržet auto pod kontrolou – prostor, ve kterém tak lze učinit, je totiž na člověka příliš úzký. Jedná se bez nadsázky o balancování na ostří nože.

Při dešti se z poctivého závodu F1 stane podívaná hraničící s nedůstojností. Když zaprší, tak zaprší, to je naprosto v pořádku, neboť jde o přirozené podmínky prostředí, ve kterém se závody F1 jezdí. Ale záměrně kropit trať? F1 není hobby motokárový sport, kde si lidé pokropí trať, aby si takříkajíc vyblbnuli. F1 je zdravý sport, který vydělává spoustu peněz a jen Ecclestonova nenasytnost jej nutí vymýšlet pitomosti, aby k televizi přitáhl lidi, kteří dnes formuli 1 nesledují.

Formule 1 nepotřebuje spravovat. Pokud je nutné kropit trať, aby se na ní vůbec něco dělo, pak je potřeba se zamyslet nad tím, zda jsme na správném okruhu. Protože existují závodní tratě, kde dochází tradičně k pohledným závodům, a není nutné nic kropit. A kdo stojí o to, aby se v důsledku mokré trati závodníci prali s nerovnými podmínkami pro svou vlastní zábavu, mohou si pustit třeba wrestling.

Diskuze (23) Další článek: Tony Stewart se těší, až si vyzkouší Hamiltonův mclaren
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10