I pro velké týmy jsou nyní velké nehody problém. Mattia Binotto nabízí kontroverzní řešení.
Red Bull vypočítal, že škoda na Verstappenově voze po kolizi s Hamiltonem v Silverstonu činila 1,8 milionu dolarů. V Maďarsku došlo k další kolizi. Škody utrpěly oba vozy Red Bullu, ale i dalších týmů.
Rozpočty týmů jsou od letošní sezóny zastropovány. Některé výdaje se sice do limitu nepočítají, ale náhradní díly mezi takové výjimky nepatří. Týmy navíc potřebují každou korunu na vývoj zcela nových vozů. V dalších sezónách už to sice bude jen „normální vývoj“, ale rozpočtový strop se sníží.
Jedním z řešení je bonus (navýšení stropu) pro tým, který utrpěl škodu. Něco podobného funguje v rámci víkendů se sprintovou kvalifikací. Je to ale docela obtížně kontrolovatelné.
„V blízké budoucnosti by bylo vhodné o tom diskutovat s ostatními šéfy týmů, FIA a F1," řekl Binotto, kterého cituje Autosport.
„Je zřejmé, že pokud nejste viníkem, tak mít takové škody v rámci rozpočtového stropu má nyní ještě větší důsledky. Měli bychom přidat výjimky? Nejsem si jistý, jestli je to řešení. Myslím, že to může být velmi obtížně kontrolovatelné.“
„Ale myslím si, že to, o čem můžeme uvažovat, je, že pokud je jezdec viníkem, měl by jeho tým zaplatit ostatním týmům za škody a opravy. Tím se zvýší odpovědnost jezdců.“