Jezdci, kteří vypadli v prvním kole nejvícekrát
Rekordmanem je Jarno Trulli, který vypadl během své kariéry celkem 14krát v prvním kole. Ze současných jezdců má nejvíce vypadnutí v prvním kole na kontě Kimi Räikkönen.
- Jarno Trulli: 14
- Rubens Barrichello: 13
- Andrea de Cesaris: 12
- Kimi Räikkönen: 11
- Nico Hulkenberg: 11
- Patrick Tambay: 10
- Jean-Pierre Jarier: 9
- Giancarlo Fisichella: 9
- David Coulthard: 9
- Pierluigi Martini: 8
- Mika Häkkinen: 8
- Pedro De La Rosa: 8
- Felipe Massa: 8
- Romain Grosjean: 8
- Mario Andretti: 7
- Ayrton Senna: 7
- Michele Alboreto: 7
- Johnny Herbert: 7
- Jean Alesi: 7
- Eddie Irvine: 7
- Olivier Panis: 7
- Ralf Schumacher: 7
- Michael Schumacher: 7
- Jenson Button: 7
- Sebastian Vettel: 7
- Fernando Alonso: 7
Zdroj dat: Motorsport.com (ES), Wikipedia
Pokračování 2 / 8
Většinou nehoda
Analyzovat všechny jezdce by bylo náročné. Vybrali jsme proto prvních 14, kteří vypadli v prvním kole v osmi a více závodech. Asi není překvapením, že hlavním důvodem byly kolize.
Pokračování 3 / 8
Jarno Trulli
Jarno Trulli vypadl v prvním kole hned 14krát:
Rok |
GP |
Pozice |
Tým |
Typ |
2009 |
Brazílie |
4 |
Toyota |
Nehoda |
2009 |
Španělsko |
7 |
Toyota |
Nehoda |
2006 |
Austrálie |
9 |
Toyota |
Nehoda |
2004 |
Kanada |
3 |
Renault |
Technický problém |
2003 |
Itálie |
6 |
Renault |
Technický problém |
2003 |
Španělsko |
4 |
Renault |
Nehoda |
2001 |
Itálie |
5 |
Jordan |
Nehoda |
2001 |
Velká Británie |
4 |
Jordan |
Nehoda |
2000 |
Itálie |
6 |
Jordan |
Nehoda |
2000 |
Rakousko |
5 |
Jordan |
Nehoda |
2000 |
Evropa |
6 |
Jordan |
Nehoda |
1999 |
Kanada |
9 |
Prost |
Nehoda |
1999 |
San Marino |
14 |
Prost |
Nehoda |
1998 |
Kanada |
14 |
Prost |
Nehoda |


Vlevo: Kanada 1998, vpravo: Španělsko 2009. Foto: Getty Images / Paul Gilham, David Taylor
Pokračování 4 / 8
Rubens Barrichello
Brazilec, který se proslavil především závoděním za Ferrari, vypadl v prvním kole 13krát. U Ferrari se mu to ale stalo jen třikrát. Zejména asi proto, že u rudých startoval z předních pozic, kde je pravděpodobnost nehody menší než v hloubi pole.
Rok |
GP |
Pozice |
Tým |
Typ |
2010 |
Belgie |
7 |
Williams |
Nehoda |
2007 |
USA |
15 |
Honda |
Nehoda |
2003 |
Německa |
3 |
Ferrari |
Nehoda |
2002 |
Austrálie |
1 |
Ferrari |
Nehoda |
2000 |
Itálie |
2 |
Ferrari |
Nehoda |
1998 |
Belgie |
14 |
Stewart |
Nehoda |
1998 |
San Marino |
17 |
Stewart |
Nehoda |
1998 |
Austrálie |
14 |
Stewart |
Technický problém |
1996 |
Monako |
6 |
Jordan |
Nehoda |
1994 |
Maďarsko |
10 |
Jordan |
Nehoda |
1994 |
Německo |
11 |
Jordan |
Nehoda |
1993 |
Itálie |
19 |
Jordan |
Nehoda |
1993 |
Maďarsko |
16 |
Jordan |
Nehoda |


Vlevo: Německo 2003, Austrálie 2002. Foto: Getty Images / Martin Rose
Pokračování 5 / 8
Andrea de Cesaris
Ital závodil ve F1 v letech 1980 až 1994. Během 208 startů vypadl 12krát v prvním kole.
Rok |
GP |
Pozice |
Tým |
Typ |
1994 |
Německo |
18 |
Sauber |
Nehoda |
1993 |
Japonsko |
18 |
Tyrrell |
Nehoda |
1993 |
JAR |
23 |
Tyrrell |
Technický problém |
1990 |
Portugalsko |
18 |
Dallara |
Nehoda |
1990 |
Brazílie |
9 |
Dallara |
Nehoda |
1989 |
Maďarsko |
18 |
Dallara |
Technický problém |
1988 |
San Marino |
16 |
Rial |
Technický problém |
1985 |
Německo |
14 |
Ligier |
Nehoda |
1984 |
Monako |
7 |
Ligier |
Technický problém |
1982 |
Rakousko |
11 |
Alfa Romeo |
Nehoda |
1981 |
Monako |
11 |
McLaren |
Nehoda |
1981 |
USA západ |
22 |
McLaren |
Nehoda |
Pokračování 7 / 8
Romain Grosjean
Romain Grosjean se některými nehodami v prvním kole zapsal do historie. Určitě si pamatujete na nehodu ze Spa 2012. Grosjean měl kontakt s Hamiltonem, ze kterého byla o pár metrů později hromadná havárie. Grosjean pak dostal zákaz startu v jednom závodě.
Naposledy boural Grosjean vloni v Rusku. Ke kontaktu tehdy došlo mezi ním, Giovinazzim a Ricciardem. O rok dříve se zase potkal na startu na stejné trati s Palmerem.
Rok |
GP |
Pozice |
Tým |
Typ |
2019 |
Rusko |
8 |
Haas |
Nehoda |
2018 |
Španělsko |
10 |
Haas |
Nehoda |
2017 |
Rusko |
19 |
Haas |
Nehoda |
2015 |
Velká Británie |
12 |
Lotus |
Nehoda |
2015 |
Austrálie |
8 |
Lotus |
Technický problém |
2012 |
Belgie |
8 |
Lotus |
Nehoda |
2012 |
Monako |
4 |
Lotus |
Nehoda |
2009 |
Belgie |
19 |
Renault |
Nehoda |



Vlevo: nehoda v Belgii v roce 2009, další dvě fotografie jsou z roku 2012
Pokračování 8 / 8
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel vypadl v prvním kolem sedmkrát – stejně jako třeba Michael Schumacher nebo Fernando Alonso. Naposledy se tak stalo v již zmíněné slavné kolizi v Singapuru 2017.
Předtím se tak stalo v Malajsii 2016, kde na startu kolidoval s Rosbergem a s poškozeným zavěšením musel odstoupit. Byl to druhý incident v sezóně. V Rusku do něj nabouralo „ruské torpédo“ Daniil Kvjat.
V Red Bullu Vettela problémy hned po startu, kvůli kterým by musel odstoupit, nepotkaly. Možná i proto, že do většiny závodů odstartoval z prvních míst.
Rok |
GP |
Pozice |
Tým |
Typ |
2017 |
Singapur |
1 |
Ferrari |
Nehoda |
2016 |
Malajsie |
5 |
Ferrari |
Nehoda |
2016 |
Rusko |
7 |
Ferrari |
Nehoda |
2008 |
Velká Británie |
8 |
Toro Rosso |
Nehoda |
2008 |
Španělsko |
18 |
Toro Rosso |
Nehoda |
2008 |
Bahrajn |
19 |
Toro Rosso |
Nehoda |
2008 |
Austrálie |
9 |
Toro Rosso |
Nehoda |

Malajsie 2016, foto: Getty Images / Clive Rose