Zpočátku loňské sezony se Max Verstappen trápil s vyvážením jeho red bullu. Nakonec se však rakouské stáji podařilo problém vyřešit.
Pokud měl loňský vůz Red Bullu nějaké slabiny, tak to byla jeho váha, která byla na poměry F1 relativně vysoko nad limitem, ale i celkové vyvážení a práce s pneumatikami.
Rakouskou stáj tyto potíže trápily především v úvodu sezony a než se jí tyto strasti podařilo alespoň minimalizovat, nebyl s vozem spokojen ani úřadující mistr světa Max Verstappen.
Že se Nizozemec ve voze necítí nejlépe bylo vidět například i v kvalifikaci na březnovou Velkou cenu Saudské Arábie, kde o více než čtvrt sekundy zaostal za kolegou Sergiem Pérezem, což nebývá zvykem.
Postupem času však dokázal tým model s označením RB18 vyladit tak, aby odpovídal požadavkům Verstappena.
„Vše souviselo s hmotností. Nadváha vozu vytvářela nedotáčivost, takže jakmile jsme váhu začali snižovat, auto začalo být opět agilnější,“ vysvětlil Verstappen v rozhovoru pro Autosport.
„Auto nemůže být rychlé, pokud je nedotáčivé. To je nemožné. Zvláště s pneumatikami, které jsme měli vloni. Takové auto prostě nemůžete mít,“ uvedl pilot Red Bullu.
Dnes již dvojnásobný mistr však přiznává, že klíčem k postupné dominanci nebyla pouze redukce váhy jeho monopostu. Podle jeho mínění týmu velmi dobře rovněž zafungovala technická vylepšení, které Red Bull postupně vyvíjel.