Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Před dvěma týdny v Monze dostali jezdci za výměny převodovek a především za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky penalizace v celkové výši 150 míst. Häkkinenovi se to vůbec nelíbí.
Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Podle mistra světa z let 1998 a 1999 se musí současný systém změnit.

„Je směšné, aby byl jezdec odsunut na konec startovního roštu, protože jeho motor potřebuje nové komponenty,“ napsal Häkkinen v sloupku pro Unibet.

„Uvědomuji si, že je snadné kritizovat tento systém a je těžké najít správnou alternativu. Je to však ten případ, kdy jezdec nemůže za to, že jeho tým nebo dodavatel musí použít nové komponenty.“

Webber by zrušil „mechanické penalizace“ na startovním roštu

Webber by zrušil „mechanické penalizace“ na startovním roštu

„Když jsem závodil ve formuli 1, tak jsme měli penalizace a to zejména za to, když jste se na trati chovali špatně a stewardi se rozhodli, že je potřeba trestu.“ 

„To je normální a dnes máme pro jezdce tento druh penalizací. Za určitých okolností je tu i peněžitý trest, abyste to vzali vážně.“ 

„Penalizace kvůli motoru a převodovce jsou dnes na zcela jiné úrovni a pro jezdce jsou nespravedlivé.“

Technické penalizace: Málokdo je chce, ale zrušit je bude těžké

Technické penalizace: Málokdo je chce, ale zrušit je bude těžké

„Týmy a motorové společnosti znají pravidla pro navrhováni a vývoj vozů nebo pro nasazováni vylepšení. Když jim nevyjdou počty a potřebují udělat změny, měli by být penalizovány týmy a dodavatelé motorů, nikoliv jezdci, kteří chtějí závodit a fanoušci, kteří očekávali, že jejich hrdina odstartuje z pozice, na níž se kvalifikoval.“

„Současný systém je jako dítě, které zlobí ve škole, ale místo toho, aby bylo potrestáno dítě, tak se dostane do problémů celá rodina!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
17:27 | Pietro Fittipaldi vyhrál s českým týmem Lotus (Charouz) titul v rušené sérii Formula V8 3.5.
8:53 | World Series Formula V8 3.5, ve které nyní jezdí Charouz, končí.
16. listopadu | Norris přijel do Macau a soupeřům v první kvalifikaci nadělil sekundu.
15. listopadu | Kamuj Kobajaši potvrzen jako jezdec týmu Andretti ve formuli E.
14. listopadu | Toro Rosso možná už brzy potvrdí Gaslyho a Hartleye pro příští rok.

GP Abú Dhabí 2017

Pátek 24. listopadu 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 25. listopadu 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. listopadu 2017
Závod 14.00