Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Před dvěma týdny v Monze dostali jezdci za výměny převodovek a především za překročení limitního počtu komponent pohonné jednotky penalizace v celkové výši 150 míst. Häkkinenovi se to vůbec nelíbí.
Když dítě zlobí, netrestáte celou rodinu, říká Häkkinen o technických penalizacích

Podle mistra světa z let 1998 a 1999 se musí současný systém změnit.

„Je směšné, aby byl jezdec odsunut na konec startovního roštu, protože jeho motor potřebuje nové komponenty,“ napsal Häkkinen v sloupku pro Unibet.

„Uvědomuji si, že je snadné kritizovat tento systém a je těžké najít správnou alternativu. Je to však ten případ, kdy jezdec nemůže za to, že jeho tým nebo dodavatel musí použít nové komponenty.“

Webber by zrušil „mechanické penalizace“ na startovním roštu

Webber by zrušil „mechanické penalizace“ na startovním roštu

„Když jsem závodil ve formuli 1, tak jsme měli penalizace a to zejména za to, když jste se na trati chovali špatně a stewardi se rozhodli, že je potřeba trestu.“ 

„To je normální a dnes máme pro jezdce tento druh penalizací. Za určitých okolností je tu i peněžitý trest, abyste to vzali vážně.“ 

„Penalizace kvůli motoru a převodovce jsou dnes na zcela jiné úrovni a pro jezdce jsou nespravedlivé.“

Technické penalizace: Málokdo je chce, ale zrušit je bude těžké

Technické penalizace: Málokdo je chce, ale zrušit je bude těžké

„Týmy a motorové společnosti znají pravidla pro navrhováni a vývoj vozů nebo pro nasazováni vylepšení. Když jim nevyjdou počty a potřebují udělat změny, měli by být penalizovány týmy a dodavatelé motorů, nikoliv jezdci, kteří chtějí závodit a fanoušci, kteří očekávali, že jejich hrdina odstartuje z pozice, na níž se kvalifikoval.“

„Současný systém je jako dítě, které zlobí ve škole, ale místo toho, aby bylo potrestáno dítě, tak se dostane do problémů celá rodina!“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (1) Další článek: Video: Mercedes ukázal svůj motor
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10