Kdybyste si mohli vybrat, také byste dali přednost Red Bullu před Ferrari

Kdybyste si mohli vybrat, také byste dali přednost Red Bullu před Ferrari

Pozice Marka Webbera je nyní výborná, na body i vítězství je před svým týmovým kolegou a dost možná bude kandidátem na titul jako v roce 2010.

Vítězství Marka Webbera v Silverstonu mohutně pozvedlo jeho šance na boj o titul. Možná to nebylo tak velké jako v roce 2010 ("na dvojku to nebylo špatné"), ovšem co se sběru bodů týká, připadají mi obě sezony podobné. Před dvěma lety mohl být šampionem, do posledního závodu s šancemi vstupovali čtyři jezdci. Letošek je co do nepředvídatelnosti vskutku obdobný. V klíčových momentech se Webber dokázal ukázat ve správném světle, získal první řadu a vítězství v Monaku a totéž před dvěma týdny na Silverstonu. 

Blížíme se polovině sezony a Webber je v přímém boji o vedení. Na vrcholu je sice v současnosti Ferrari a výkony Fernanda Alonsa jsou neuvěřitelné, ovšem kdybyste si na dalších jedenáct závodů měli vybrat auto, zřejmě byste upřednostnili monopost Red Bullu před Ferrari. 

Nový kontrakt, nová motivační injekce

Myslím, že je zcela očividné, že Red Bull má dva jezdce, z nichž oba mají na to být jedničkou. V tom se liší od Ferrari, přestože Felipe Massa téměř získal titul v sezoně 2008. Pak by se zdálo být fér říci o něm, že je kvalitní dvojkou či průměrnou jedničkou. Sám si ze svého angažmá u Red Bullu nepamatuji, že bychom smlouvu prodloužili takto pozdě. Nicméně pro Webbera je to signál vzájemné závislosti a že dál budou tahat za jeden provaz. Myslím si, že Dietrichovi Mateschitzovi je osobně jedno, který z jeho pilotů vyhrává. Vlastně by Red Bullu jako značce pomohlo, kdyby Mark ukázal, že také může být mistrem světa. Ukázalo by se, že produkty Red Bullu pracují stejně dobře pro pětatřicetiletého Australana i pětadvacetiletého Němce. 

Mark teď vypadá velmi odpočatě. Ví, že konec jeho kariéry se blíží, ale že má příští rok jistý. Není pilotem, který zahajuje pětiletou kampaň za ziskem titulu. Je to zkušený závodník operující ve své komfortní zóně a může se bez ostychu pustit do boje.

Webber a Ferrari

Myslím, že po prvním kontaktu mezi Markem a Ferrari k dalším jednáním nedošlo. Ferrari s vyjasněním své jezdecké dvojice nijak nepospíchá. Fernanda Alonsa, svého klíčového muže, má pojištěného na dlouhou dobu. Podepsat s Markem by prostě nedávalo úplně smysl. Nevidím pozitiva na podepsání smlouvy s Webberem jako s týmovou dvojkou. Je to kvalitní jezdec se srdcem na dlani. Rád říká, co si myslí. Něco z toho mu pomáhá, něco zase škodí. Ukažte mi ale někoho, kdo je neomylný. Nad hlavou asi bude muset mít svatozář.

Christian Horner to pak někdy jistě nemá lehké, ale rozhodně je lepší dirigovat dva takové jezdce než nějaké spící panny, které musí k motivaci dotlačit téměř násilím. Kdysi jsem také dostal nabídku od Ferrari. Odmítnutí jsem nelitoval ani minutu, jelikož podmínky smlouvy nebyly lepší než u té, kterou jsem měl u McLarenu. Už dříve jsem udělal chybu a dal jsem přednost penězům před dobrým vozem. Když jsem byl na roštu prvního závodu sezony 1996 třináctý (kdežto v Adelaide 1995 jsem startoval z první řady), rozhodl jsem se, že od té doby už nikdy nebudu dávat větší váhu penězům než výkonnosti.

Šance pro Německo

Hockenheim je zajímavý malý okruh s pouze dvěma rychlými zatáčkami - vedoucí na stadion a ze stadionu. Je zde mnoho zatáček projížděných na druhý a třetí rychlostní stupeň, takže spíše než Silverstonu se to podobá Valencii. Formule 1 se trochu podobá tenisu. Někomu vyhovuje tvrdý povrch, někomu antuka či tráva. Stejně tak různé typy okruhů vyhovují rozličným kombinacím pilotů a vozů. Jsme svědky fascinujícího šampionátu a jsem si jist, že Německo bude další nervydrásající schůdek směrem k jeho vyústění.

 

Doporučujeme

Články odjinud