Kdybych byl Toto, tak bych držel jazyk za zuby, říká Horner

Klid před bouří? Stále nelze vyloučit, že v sobotu nebo v neděli padne protest vůči křídlům. Možná nejen těm zadním.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Kdybych byl Toto, tak bych držel jazyk za zuby, říká Horner | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Když mu stanice Sky Sports F1 ukázala záběry zadního křídla Mercedesu, které během pátečního tréninku v Ázerbájdžánu vykazovalo určitou pružnost, Horner řekl, že „pokud něco, tak tady vypadá o něco hůře než naše“. A dodal: „Spíše by mě zajímala přední než zadní část vozu.“

Týmy budou v Baku jezdit s referenčními samolepkami na zadních křídlech

Týmy budou v Baku jezdit s referenčními samolepkami na zadních křídlech

Red Bull už několikrát řekl, že zatímco jemu se ohýbá zadní křídlo, Mercedesu zase přední. Helmut Marko dokonce prohlásil, že pokud Mercedes podá protest, udělá totéž také Red Bull.

„Otevíráme Pandořinu skříňku. Právě proto existují testy, jsou zavedeny přísné testy, které mají vozy splňovat.“

Podle Hornera platí, že pokud se už řeší zadní křídla, měla by se řešit i ta přední.

„Kolem zadního křídla bylo hodně křiku a muselo být provedeno mnoho revizí. Pokud se díváte na jeden konec vozu, musíte se podívat na druhý. Nemůžete se dívat na jednu část izolovaně a říkat, že tento soubor pravidel platí pouze pro tento prvek na tomto voze. Musíte se podívat na všechny oblasti. Někdy musíte být trochu opatrní, co si přejete.“

Na otázku, co by udělal na místě Mercedesu, Horner odpověděl: „Myslím, že kdybych byl Toto s předním křídlem, které má na autě, tak bych držel jazyk za zuby.“

Některé týmy už potvrdily, že se jejich křídla ohýbají více. Podle Hornera je to v pořádku.

„Máte tu velmi chytré inženýry, kteří navrhují komponenty tak, aby vyhovovaly pravidlům,“ řekl Horner. „Je to jejich práce, za to je platíme, o tom je formule 1, o této inženýrské vynalézavosti. Kdybychom chtěli standardizované vozy, tak bychom byli formule 2.“

„Myslím, že soutěžení v tomto sportu je o posouvání hranic. O tom je formule 1 především. Musíte mít vše legální, musíte dodržovat pravidla, ale musíte posouvat hranice. To je to, co my, stejně jako každý jiný tým v boxové uličce, děláme.“

Další článek: Fotogalerie: Pátek před Grand Prix Ázerbájdžánu 2021

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00