Kdyby mělo Ferrari stejný rozpočet jako ostatní, neuspělo by, tvrdí Mosley

Bývalý prezident FIA Max Mosley se znovu obul do Ferrari. Italové podle něj odmítali rozpočtový strop, protože by ve vyrovnaných podmínkách nedokázali být konkurenceschopní.

Mosley loni prosazoval v rámci krizových opatření dobrovolný rozpočtový strop ve výši 40 miliónů liber, ale nakonec neuspěl. Ve formuli 1 se šetří jinak a omezení jsou nastavená jen na některé výdaje.

"Mezi lednem a květnem 2008 jsme měli sérii jednání a všichni souhlasili s rozpočtovým stropem a příslušnou metodikou, ale Ferrari bylo vždy proti," uvedl Mosley pro F1 Racing. "Podle mě proto, že věděli, že kdyby měli stejné množství peněz jako ostatní týmy, neuspěli by."

Popíchnutí se od Mosleyho znovu dočkal také prezident Ferrari Luca di Montezemolo, který si od bývalého prezidenta FIA už jednou vysloužil označení loutka. "Luca umí velmi dobře jednat s lidmi a určitě je velmi půvabný, ale dle mého názoru má velmi slabý charakter, takže se snadno nechá ovládat," zopakoval Mosley.

Když stál v čele Ferrari současný prezident FIA Jean Todt, bývala federace obviňována fanoušky, že italské stáji nadržuje. Mosley to odmítá a přidal vysvětlení k aféře deflektorů maranellských monopostů z GP Malajsie 1999.

"Byly legální, pokud byly uchycené v určitém úhlu vůči šasi. Pokud byly ve vertikální poloze, byly nelegální," uvedl. "Já si myslím, že asi byly ve vertikální poloze, ale my jsme je odmontovali, abychom se na ně podívali, a Ferrari řeklo: ´Ne, byly nakloněné v malém úhlu.´ A z toho se vycházelo. Měli jsme zabavit celý vůz, ale v životě se pořád učíte a tu chybu bychom znovu nikdy neudělali."

V závěru jeho posledního mandátu v čele FIA vrcholila Mosleyho nepopularita mezi veřejností, ale podle něj pramenila z velké části z nepochopení podstaty problémů, které formule 1 řešila. "Pokud by fanoušci těm problémům skutečně porozuměli, nemyslím, že by byli proti mně. Protože vše, co jsem kdy udělal, jsem dělal s cílem zachovat formuli 1 a zabránit jejímu zániku. Je to mnohem křehčí struktura, než si lidé uvědomují," dodal.

Další článek: Haug: Motor formule 1 bude od roku 2013 menší, ale ekologický zázrak nečekejte

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10