Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Romain Grosjean si myslí, že pokud mají být závody formule 1 pro piloty fyzicky náročnější, měly by během nich jet jako v kvalifikaci. Tomu v současné době brání zejména nemožnost tankovat a potřeba starat se během závodu o pneumatiky.
Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton minulý víkend po svém vítězství ve Velké ceně Kanady řekl, že závodit ve F1 by mělo být stejně vyčerpávající jako uběhnout maraton. V současné formuli 1 by podle svých slov údajně neměl problém hned po dokončení jedné velké ceny absolvovat další dva závody.

S jeho názorem souhlasí také Grosjean, podle kterého je nyní i závodění v motokárách náročnější než s formulí 1.

„Nedávno jsem jel s kamarády motokárový závod. 125cc motokára s řazením a byl jsem poté unavenější než po velké ceně formule 1. Proč? Protože tlačíte celou dobu a nemusíte šetřit palivo,“ řekl Grosjean.

Za současných pravidel mohou jezdci v závodě využít 105 kilogramů paliva a není povoleno jeho dotankovávání během velké ceny. Kvůli tomu jsou i nejrychlejší časy v závodech o tři až pět sekund pomalejší než v kvalifikaci.

„Dnes musíme (ve F1) šetřit palivo. Navíc se neustále musíme starat o pneumatiky. V Barceloně jsem měl pocit, že jedeme na 50 % možností vozu. V tom případě to není náročné. Kdyby byl závod jako kvalifikace a my bychom na vůz mohli každé kolo tlačit, naše krky by byly na konci úplně vyřízené. Byli bychom unavení a nesoustředili bychom se tolik,“ myslí si Francouz.

„Potřebujeme vozy, se kterými musíme tlačit, a návrat k tankování, abychom nemuseli kroužit se sto kilogramy na startu, ale jen s 30-40 kilogramy. Pak bychom byli o pár sekund rychlejší, ne-li o víc, a bylo by to náročnější.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Wolff chce změnu pravidel umožňující „tvrdší závodění“

16:46 | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10