Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Romain Grosjean si myslí, že pokud mají být závody formule 1 pro piloty fyzicky náročnější, měly by během nich jet jako v kvalifikaci. Tomu v současné době brání zejména nemožnost tankovat a potřeba starat se během závodu o pneumatiky.
Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton minulý víkend po svém vítězství ve Velké ceně Kanady řekl, že závodit ve F1 by mělo být stejně vyčerpávající jako uběhnout maraton. V současné formuli 1 by podle svých slov údajně neměl problém hned po dokončení jedné velké ceny absolvovat další dva závody.

S jeho názorem souhlasí také Grosjean, podle kterého je nyní i závodění v motokárách náročnější než s formulí 1.

„Nedávno jsem jel s kamarády motokárový závod. 125cc motokára s řazením a byl jsem poté unavenější než po velké ceně formule 1. Proč? Protože tlačíte celou dobu a nemusíte šetřit palivo,“ řekl Grosjean.

Za současných pravidel mohou jezdci v závodě využít 105 kilogramů paliva a není povoleno jeho dotankovávání během velké ceny. Kvůli tomu jsou i nejrychlejší časy v závodech o tři až pět sekund pomalejší než v kvalifikaci.

„Dnes musíme (ve F1) šetřit palivo. Navíc se neustále musíme starat o pneumatiky. V Barceloně jsem měl pocit, že jedeme na 50 % možností vozu. V tom případě to není náročné. Kdyby byl závod jako kvalifikace a my bychom na vůz mohli každé kolo tlačit, naše krky by byly na konci úplně vyřízené. Byli bychom unavení a nesoustředili bychom se tolik,“ myslí si Francouz.

„Potřebujeme vozy, se kterými musíme tlačit, a návrat k tankování, abychom nemuseli kroužit se sto kilogramy na startu, ale jen s 30-40 kilogramy. Pak bychom byli o pár sekund rychlejší, ne-li o víc, a bylo by to náročnější.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Wolff chce změnu pravidel umožňující „tvrdší závodění“

22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.
21. února | Latifiho dnes podle Williamsu zastavil senzor.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00