Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Romain Grosjean si myslí, že pokud mají být závody formule 1 pro piloty fyzicky náročnější, měly by během nich jet jako v kvalifikaci. Tomu v současné době brání zejména nemožnost tankovat a potřeba starat se během závodu o pneumatiky.
Kdyby jezdci museli v závodě jet jako v kvalifikaci, bylo by závodění náročnější, věří Grosjean

Pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton minulý víkend po svém vítězství ve Velké ceně Kanady řekl, že závodit ve F1 by mělo být stejně vyčerpávající jako uběhnout maraton. V současné formuli 1 by podle svých slov údajně neměl problém hned po dokončení jedné velké ceny absolvovat další dva závody.

S jeho názorem souhlasí také Grosjean, podle kterého je nyní i závodění v motokárách náročnější než s formulí 1.

„Nedávno jsem jel s kamarády motokárový závod. 125cc motokára s řazením a byl jsem poté unavenější než po velké ceně formule 1. Proč? Protože tlačíte celou dobu a nemusíte šetřit palivo,“ řekl Grosjean.

Za současných pravidel mohou jezdci v závodě využít 105 kilogramů paliva a není povoleno jeho dotankovávání během velké ceny. Kvůli tomu jsou i nejrychlejší časy v závodech o tři až pět sekund pomalejší než v kvalifikaci.

„Dnes musíme (ve F1) šetřit palivo. Navíc se neustále musíme starat o pneumatiky. V Barceloně jsem měl pocit, že jedeme na 50 % možností vozu. V tom případě to není náročné. Kdyby byl závod jako kvalifikace a my bychom na vůz mohli každé kolo tlačit, naše krky by byly na konci úplně vyřízené. Byli bychom unavení a nesoustředili bychom se tolik,“ myslí si Francouz.

„Potřebujeme vozy, se kterými musíme tlačit, a návrat k tankování, abychom nemuseli kroužit se sto kilogramy na startu, ale jen s 30-40 kilogramy. Pak bychom byli o pár sekund rychlejší, ne-li o víc, a bylo by to náročnější.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Wolff chce změnu pravidel umožňující „tvrdší závodění“

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10