Jak jsou na tom týmy při zastávkách v boxech? V průměru nejrychlejší pit stop můžeme vidět u Ferrari.
DHL už několik let uděluje mechanikům cenu za nejrychlejší zastávky v boxech. Mechanici tak mají svůj neoficiální šampionát.
Princip je jednoduchý. Všechny zastávky v boxech v dané grand prix se seřadí od nejrychlejší po nejpomalejší. První nejrychlejší zastávka daného jezdce dostává body (bodování je stejné jako v závodě). Například v Monze měl Hamilton čtvrtou nejrychlejší zastávku, a tak mechanici Mercedesu dostali 12 bodů. Hamilton měl také osmou nejrychlejší zastávku, ale za ní už tým body nedostal. Russell měl až 24. nejrychlejší zastávku, takže za něj nedostal tým body žádné.
Cena DHL za nejrychlejší zastávky
Aktuálně vede Red Bull, který má poměrně velký náskok na druhé Ferrari. McLaren je třetí.
Tým |
Body |
Red Bull |
429 |
Ferrari |
263 |
McLaren |
220 |
Mercedes |
191 |
RB |
171 |
Alpine |
153 |
Aston Martin |
81 |
Sauber |
51 |
Williams |
24 |
Haas |
20 |
Nejrychlejší zastávku měl letos Red Bull, který v Číně přezul Maxe Verstappena za 1,90 sekundy. Na druhém místě je rovněž Red Bull a jeho zastávka ze Španělska s časem 1,92 sekundy. Třetí je Ferrari se zastávkou z Miami (1,94 sekundy).
F1 nyní uveřejnila statistiku, která je možná férovější než „cena DHL“. Jedná se totiž o průměrný čas zastávky – vyloučeny byly zastávky s penalizací nebo zastávky, při kterých byl vůz opravován.
Na prvním místě je Ferrari s časem 2,59 sekundy. Šest týmů se v průměru dostává pod 3 sekundy, což je obecně považováno za „solidní pit stop“.
Průměrný čas zastávky v boxech
Tým |
Průměrný čas (s) |
Ferrari |
2,59 |
Red Bull |
2,62 |
McLaren |
2,77 |
Mercedes |
2,83 |
Aston Martin |
2,85 |
Alpine |
2,92 |
Haas |
3,35 |
Williams |
3,38 |
RB |
3,51 |
Sauber |
6,27 |