Kdo ve Španělsku meziročně nejvíce zrychlil a komu pomůže zákaz kvalifikačních režimů? | Foto: Getty Images / Peter Fox

Foto: Getty Images / Peter Fox

Kdo ve Španělsku meziročně nejvíce zrychlil a komu pomůže zákaz kvalifikačních režimů?

Velká cena Španělska se letos nejede v květnu ale v srpnu. Na některé věci to ale vliv nemá.

Není to žádné překvapení. Meziročně nejvíce zrychlili Racing Point a Williams. Naopak zhoršení zaznamenali Haas a Ferrari.

Vloni se haasy dostaly do Q3, letos se nedostaly ani z Q1. V pátek přitom měli u Haasu velmi dobrou rychlost.

V sobotu si ale jezdci stěžovali na nedotáčivost ale minimálně část propadu je podle Steinera způsobena kvalifikačními režimy. Soupeři Haasu použili zvýšení výkonu, což ale jezdci americké stáje neměli k dispozici.

Od Belgie budou kvalifikační režimy zakázány. Na dopady si musíme počkat, ale očekává se, že náskok Mercedesu v kvalifikaci bude menší, přesto by měl být stále výrazným favoritem na první řadu.

Komu ale změna zřejmě ublíží, to budou zákazníci Mercedesu – Racing Point v letošní roce poměrně často obsazuje vysoké startovní pozice. Russell se zase už několikrát dostal s williamsem do Q2.

Nahoru by naopak mohli jít právě haasy, alfy romeo a také Ferrari. 

Kvalifikace na GP Španělska 2020 versus 2019

  • Racing Point: -1,404 s
  • Williams: - 0,973 s 
  • McLaren: -0,462 s
  • AlphaTauri: -0,443 s 
  • Alfa Romeo: -0,402 s
  • Renault: -0,101 s
  • Red Bull: -0,065 s
  • Mercedes: +0,178 s
  • Ferrari: +0,681 s 
  • Haas: +1,178 s

Doporučujeme

Články odjinud