Velká cena Španělska se letos nejede v květnu ale v srpnu. Na některé věci to ale vliv nemá.
Není to žádné překvapení. Meziročně nejvíce zrychlili Racing Point a Williams. Naopak zhoršení zaznamenali Haas a Ferrari.
Vloni se haasy dostaly do Q3, letos se nedostaly ani z Q1. V pátek přitom měli u Haasu velmi dobrou rychlost.
V sobotu si ale jezdci stěžovali na nedotáčivost ale minimálně část propadu je podle Steinera způsobena kvalifikačními režimy. Soupeři Haasu použili zvýšení výkonu, což ale jezdci americké stáje neměli k dispozici.
Od Belgie budou kvalifikační režimy zakázány. Na dopady si musíme počkat, ale očekává se, že náskok Mercedesu v kvalifikaci bude menší, přesto by měl být stále výrazným favoritem na první řadu.
Komu ale změna zřejmě ublíží, to budou zákazníci Mercedesu – Racing Point v letošní roce poměrně často obsazuje vysoké startovní pozice. Russell se zase už několikrát dostal s williamsem do Q2.
Nahoru by naopak mohli jít právě haasy, alfy romeo a také Ferrari.
Kvalifikace na GP Španělska 2020 versus 2019
- Racing Point: -1,404 s
- Williams: - 0,973 s
- McLaren: -0,462 s
- AlphaTauri: -0,443 s
- Alfa Romeo: -0,402 s
- Renault: -0,101 s
- Red Bull: -0,065 s
- Mercedes: +0,178 s
- Ferrari: +0,681 s
- Haas: +1,178 s