Portrét dalšího nováčka formule 1.
Na pozici "druhého pilota týmu" vystřídal Nélsona Piqueta třiadvacetiletý Francouz narozený v Ženevě Romain Grosjean.
V roce 2003 vyhrál všechny závody švýcarské formule Renault 1.6, aby následně povýšil do francouzské série Renault 2.0.
O rok později se stal šampionem této série s deseti vítězstvími v šestnácti závodech. Získal 211 bodů, zatímco druhý krajan Laurent Groppi "jen" 170. Objevil se ještě v Eurocupu formule Renault - ve Valencii se dostal až na stupně vítězů.
Tyto úspěchy mu zajistily místo ve vývojovém programu Renaultu pro mladé závodníky. Ve slavném závodě formule 3 v Macau zaskočil za Loica Duvala, který se přesunul do jiného týmu, a do cíle dojel na devátém místě. Byl to závod, který vyhrál Lucas di Grassi před Robertem Kubicou a Sebastianem Vettelem. Grosjean dojel do cíle čtyři příčky za Kazukim Nakadžimou, cíl naopak neviděl Čech Filip Salaquarda či Bruno Senna.
Ve formuli 3 roku 2006 získal Grosjean v F3 Euroserii jen jedny stupně vítězů a 19 bodů, sérii vyhrál Paul di Resta před Sebastianem Vettelem. Jeho soupeři byli také celkově sedmý Nakadžima, devátý Američan Jonathan Summerton spojovaný s US F1 nebo dvanáctý Sébastien Buemi.
Zazářil ale ve dvou závodech britské formule 3 v Pau: dvě pole position, dvě nejrychlejší kola a dvě vítězství.
V roce 2007 přesedlal do týmu ASM, se kterým získal v minulosti titul například Lewis Hamilton. Se šesti vítězstvími se stal šampionem před Sébastienem Buemim a Nicem Hülkenbergem, kterého chce jeho manažer dostat do Williamsu. Je to také ročník, ve kterém Čech Filip Salaquarda získal pouhé tři body a skončil předposlední.
Grosjean pro rok 2008 postoupil do předsíně formule 1: série GP2. Se čtyřmi vítězstvími vyhrál její asijskou odnož, ale v hlavní sérii získal jen dva triumfy a celkově skončil čtvrtý. Byl ale jmenován náhradním jezdcem Renaultu.
Do letošního ročníku GP2 vletěl jako utržený ze řetězu, ale jeho výkony pak opadly a nyní je v průběžném pořadí druhý za Hülkenbergem.V GP2 jej nahradí Ital Davide Valsecchi.
Jsme na Twitteru