Lewis Hamilton změnil nejen tým, ale bude mít také nového závodního inženýra. Jeho jméno zřejmě nebude velkým překvapením.
Závodní inženýr je pro jezdce nejdůležitější člen týmu. Je to právě on, s kým primárně komunikuje v závodě. Důležitá je tak osobní chemie a také nastavení efektivní komunikace. Každý jezdec totiž vyžaduje trochu odlišný přístup a odlišné informace i nastavení vozu.
U Mercedesu spolupracoval Lewis Hamilton nepochybně s nejslavnějším inženýrem na startovním roštu. Peter Bonnington alias Bono začínal v roce 2004 u Jordanu. Poté se přesunul k týmu Honda, kde zůstal i poté, co se z týmu stal Brawn GP a následně Mercedes. Poté, co v roce 2011 skončil Mark Slade, se stal závodním inženýrem Michaela Schumachera a následně Lewise Hamiltona.
Když byl před necelým rokem oznámen přestup Hamiltona k Ferrari, spekulovalo se, zda společně s ním neodejdou i někteří inženýři a to včetně Bonningtona. Ten ale nakonec zůstal u Mercedesu a dokonce povýšil.
La Gazzetta dello Sport nyní přinesla informaci, že závodním inženýrem Hamiltona u Ferrari bude Riccardo Adami. Pokud se to potvrdí, nepůjde o žádné velké překvapení. Adami naposledy pracoval jako Sainzův závodní inženýr, ale stejnou funkci zastával také u čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela.

Riccardo Adami (vpravo) na stupních vítězů v Mexiku.
Foto: Getty Images / Chris Graythen
Adami je podobně starý jako Bono. Vystudoval na Univerzitě Brescia a v F1 začínal v roce 2001 u Minardi. Poté se přesunul do Toro Rosso, kde spolupracoval s Liuzzim, Vettelem, Buemim a Ricciardem. Od roku 2015 je u Ferrari. Nejdříve pracoval s Vettelem a poté se Sainzem.
Respektovaný novinář Guiliano Duchessa loni na jaře prozradil, že Hamilton „před časem“ zavolal Vettelovi, aby si udělal první obrázek o Adamim, a Vettel svého „vynikajícího“ bývalého závodního inženýra chválil.
Podle italského listu bude Hamilton také nadále spolupracovat s manažerem Marcem Hynesem, s nímž vloni znovu navázal spolupráci.
Kromě toho se k Hamiltonovi ve Ferrari údajně připojí trenéři, fotografové, bezpečnostní pracovníci a „minimálně jedna postava pro komunikaci a vztahy s veřejností mimo Formuli 1“.