Kde Verstappen v Kataru ztrácel na Hamiltona? | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Kde Verstappen v Kataru ztrácel na Hamiltona?

Lewis Hamilton získal v Kataru pole position s náskokem 0,455 sekundy na Maxe Verstappena. Ve které části okruhu na něj najel nejvíce času?

V Kataru se to pořádně zamotává. FIA upravila testy, Christian Horner si pochvaluje, že rychlost Hamiltona na rovince je srovnatelná s rychlostí Red Bullu. Současně se řeší „škrábance“ na bočnici zadního křídla Mercedesu. Souvisí nějak s možnou ohebností zadního křídla Mercedesu? 

Letošní souboj o titul mnohdy není o motoru nebo o voze, ale klíčovou roli hraje nastavení. Týmy se do něj musí trefit. Na novém okruhu je to samozřejmě složitější. Hamilton se v pátek trápil, přes noc se však situace zlepšila a Hamilton si dojel pro pole position. 

Jak moc bude klíčová? V Kataru se patrně nebude úplně snadno předjíždět. Je tam jediná solidní rovinka a na ní jediná DRS. Zadní křídlo se otevírá 200 metrů za poslední zatáčkou. Jezdec pak má k dispozici ještě asi 800 metrů. Není to málo. Důležitější než maximálka je však výjezd z poslední zatáčky. 

Možná i proto zůstal Hamiltonův čerstvý motor z Interlagosu v garáži. Jezdí se starším motorem.

c10e8a45-808a-4434-b4a7-88bbf3948baa

Foto: Will Pittenger, CC BY-SA 3.0

Red Bull v Kataru opět řeší vibrace klapky zadního křídla. V nouzi přešel na model s větším přítlakem. Jakmile měl Red Bull na voze velké křídlo, stal se malý zázrak. Oba vozy RB16B byly najednou na rovinkách stejně rychlé jako Mercedes. V zatáčkách ale Red Bull ztrácí.

Oficiálně jsou k dispozici časy ze sektorů. Pokud máte F1TV Pro, dostanete se také k minisektorům, ve kterých jsou ale jen obdélníčky. 

Christian Horner přiznal, že Red Bull dostává na frak v 6. a 7. zatáčce. Auto Motor und Sport se však dostal k GPS datům.

GPS analýza kol Hamiltona a Verstappena jasně ukazuje, jak Mercedes získává čas na území Red Bullu: jedna desetina v zatáčkách 4 a 5, půl desetiny v zatáčce 6, dvě desetiny mezi zatáčkami 7 a 10, půl desetiny v zatáčkách 11 a 15. Red Bull se drží jen v poslední zatáčce a v prvních dvou zatáčkách.

F12021GP19BRA_NbdV.jpg
Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Doporučujeme

Články odjinud