Kde Verstappen v Kataru ztrácel na Hamiltona?

Lewis Hamilton získal v Kataru pole position s náskokem 0,455 sekundy na Maxe Verstappena. Ve které části okruhu na něj najel nejvíce času?
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Kde Verstappen v Kataru ztrácel na Hamiltona? | Foto: Getty Images / Mark Thompson

V Kataru se to pořádně zamotává. FIA upravila testy, Christian Horner si pochvaluje, že rychlost Hamiltona na rovince je srovnatelná s rychlostí Red Bullu. Současně se řeší „škrábance“ na bočnici zadního křídla Mercedesu. Souvisí nějak s možnou ohebností zadního křídla Mercedesu? 

FIA zavedla nové testy. Rychlost Hamiltona na rovince je podle Hornera nyní normální

FIA zavedla nové testy. Rychlost Hamiltona na rovince je podle Hornera nyní normální

Letošní souboj o titul mnohdy není o motoru nebo o voze, ale klíčovou roli hraje nastavení. Týmy se do něj musí trefit. Na novém okruhu je to samozřejmě složitější. Hamilton se v pátek trápil, přes noc se však situace zlepšila a Hamilton si dojel pro pole position. 

Jak moc bude klíčová? V Kataru se patrně nebude úplně snadno předjíždět. Je tam jediná solidní rovinka a na ní jediná DRS. Zadní křídlo se otevírá 200 metrů za poslední zatáčkou. Jezdec pak má k dispozici ještě asi 800 metrů. Není to málo. Důležitější než maximálka je však výjezd z poslední zatáčky. 

Možná i proto zůstal Hamiltonův čerstvý motor z Interlagosu v garáži. Jezdí se starším motorem.

Klepněte pro větší obrázek

Foto: Will Pittenger, CC BY-SA 3.0

Red Bull v Kataru opět řeší vibrace klapky zadního křídla. V nouzi přešel na model s větším přítlakem. Jakmile měl Red Bull na voze velké křídlo, stal se malý zázrak. Oba vozy RB16B byly najednou na rovinkách stejně rychlé jako Mercedes. V zatáčkách ale Red Bull ztrácí.

Oficiálně jsou k dispozici časy ze sektorů. Pokud máte F1TV Pro, dostanete se také k minisektorům, ve kterých jsou ale jen obdélníčky. 

Christian Horner přiznal, že Red Bull dostává na frak v 6. a 7. zatáčce. Auto Motor und Sport se však dostal k GPS datům.

GPS analýza kol Hamiltona a Verstappena jasně ukazuje, jak Mercedes získává čas na území Red Bullu: jedna desetina v zatáčkách 4 a 5, půl desetiny v zatáčce 6, dvě desetiny mezi zatáčkami 7 a 10, půl desetiny v zatáčkách 11 a 15. Red Bull se drží jen v poslední zatáčce a v prvních dvou zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Diskuze (6) Další článek: Jezdci řešili incident z Brazílie. Rozhodnutí budou s různými stewardy různá