Každý závodník má své sny. Vedoucí muž šampionátu se rozpovídal o tom, které slavné tratě by si rád vyzkoušel na vlastní kůži.
Současná formule 1 má několik specifik, která prakticky znemožňují, aby se závodilo na určitých typech tratí. Závodní dráhy, které jsou příliš hrbolaté, nebezpečné či technicky zastaralé, nemohou mít v kalendáři místo. Stejně tak vlastnosti dnešních monopostů jsou takové, že závody na mnoha okruzích by zřejmě nebyly příliš zajímavou podívanou.
Kdo z pilotů F1 by se ale nechtěl projet na některém z legendárních okruhů, kam se normálně nedostane? Sebastian Vettel v tomto ohledu není výjimkou. Jaká je jeho pětice vysněných tratí?
1) Watkins Glen: "Slyšel jsem o něm mnoho dobrého. Je to plnohodnotný okruh s mnoha převýšeními a velkou historií. Formule 1 se tam kdysi jezdila, nicméně to už je dávno. Rád bych se tam podíval."
2) Le Mans: "Byl jsem tam v době mého působení ve formuli 3, jenže to bylo na kratší verzi okruhu (tzv. Bugattiho okruh - pozn. redakce). Myslím si, že projet se tam v prototypu pro čtyřiadvacetihodinovku by bylo fakt něco."
3) Laguna Seca: "Už jsem se tam dostal, jenže ne v závodním voze. Projel jsem se v obyčejném osobním automobilu. I tak na mě ale opravdu udělala dojem, byla by to zajímavá výzva."
4) Původní Spa-Francorchamps: "Tak to by bylo vážně něco. Podle mého názoru to byla trať pro opravdové chlapy. Spousta superrychlých zatáček. Nedokážu si představit, jaké by bylo projet se s dnešní formulí ve vlnce Masta."
5) Nordschleife: "To prostě nesmí chybět. Pár kol jsem tam odjel, ale většinu zatáček si nepamatuji. Je to hodně dlouhá trať a pro dnešní monoposty zřejmě příliš náročná. I v běžném voze je to ale paráda. Třeba pro Fuchsröhre potřebuje šofér fakt velké kulky. Nejdřív se řítíte více než dvoustovkou z kopce, trať je vlnitá, ale plyn musíte držet na podlaze. Když sjedete úplně dolů, cítíte ohromnou kompresi a v mžiku vás to vystřelí zase do kopce. Wow! Jen si to představme v závodním voze ve čtyřiadvacetihodinovém závodě. Úžasný."