Kde by si Sebastian Vettel nejraději protáhl pérka?

Každý závodník má své sny. Vedoucí muž šampionátu se rozpovídal o tom, které slavné tratě by si rád vyzkoušel na vlastní kůži.
Kde by si Sebastian Vettel nejraději protáhl pérka?

Současná formule 1 má několik specifik, která prakticky znemožňují, aby se závodilo na určitých typech tratí. Závodní dráhy, které jsou příliš hrbolaté, nebezpečné či technicky zastaralé, nemohou mít v kalendáři místo. Stejně tak vlastnosti dnešních monopostů jsou takové, že závody na mnoha okruzích by zřejmě nebyly příliš zajímavou podívanou. 

Kdo z pilotů F1 by se ale nechtěl projet na některém z legendárních okruhů, kam se normálně nedostane? Sebastian Vettel v tomto ohledu není výjimkou. Jaká je jeho pětice vysněných tratí? 

1) Watkins Glen: "Slyšel jsem o něm mnoho dobrého. Je to plnohodnotný okruh s mnoha převýšeními a velkou historií. Formule 1 se tam kdysi jezdila, nicméně to už je dávno. Rád bych se tam podíval."

2) Le Mans: "Byl jsem tam v době mého působení ve formuli 3, jenže to bylo na kratší verzi okruhu (tzv. Bugattiho okruh - pozn. redakce). Myslím si, že projet se tam v prototypu pro čtyřiadvacetihodinovku by bylo fakt něco."

3) Laguna Seca: "Už jsem se tam dostal, jenže ne v závodním voze. Projel jsem se v obyčejném osobním automobilu. I tak na mě ale opravdu udělala dojem, byla by to zajímavá výzva."

4) Původní Spa-Francorchamps: "Tak to by bylo vážně něco. Podle mého názoru to byla trať pro opravdové chlapy. Spousta superrychlých zatáček. Nedokážu si představit, jaké by bylo projet se s dnešní formulí ve vlnce Masta."

5) Nordschleife: "To prostě nesmí chybět. Pár kol jsem tam odjel, ale většinu zatáček si nepamatuji. Je to hodně dlouhá trať a pro dnešní monoposty zřejmě příliš náročná. I v běžném voze je to ale paráda. Třeba pro Fuchsröhre potřebuje šofér fakt velké kulky. Nejdřív se řítíte více než dvoustovkou z kopce, trať je vlnitá, ale plyn musíte držet na podlaze. Když sjedete úplně dolů, cítíte ohromnou kompresi a v mžiku vás to vystřelí zase do kopce. Wow! Jen si to představme v závodním voze ve čtyřiadvacetihodinovém závodě. Úžasný."

Další článek: Pirelli: Současné defekty jsou důsledkem snahy o větší bezpečnost

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00