Kde by si Sebastian Vettel nejraději protáhl pérka?

Každý závodník má své sny. Vedoucí muž šampionátu se rozpovídal o tom, které slavné tratě by si rád vyzkoušel na vlastní kůži.
Kde by si Sebastian Vettel nejraději protáhl pérka?

Současná formule 1 má několik specifik, která prakticky znemožňují, aby se závodilo na určitých typech tratí. Závodní dráhy, které jsou příliš hrbolaté, nebezpečné či technicky zastaralé, nemohou mít v kalendáři místo. Stejně tak vlastnosti dnešních monopostů jsou takové, že závody na mnoha okruzích by zřejmě nebyly příliš zajímavou podívanou. 

Kdo z pilotů F1 by se ale nechtěl projet na některém z legendárních okruhů, kam se normálně nedostane? Sebastian Vettel v tomto ohledu není výjimkou. Jaká je jeho pětice vysněných tratí? 

1) Watkins Glen: "Slyšel jsem o něm mnoho dobrého. Je to plnohodnotný okruh s mnoha převýšeními a velkou historií. Formule 1 se tam kdysi jezdila, nicméně to už je dávno. Rád bych se tam podíval."

2) Le Mans: "Byl jsem tam v době mého působení ve formuli 3, jenže to bylo na kratší verzi okruhu (tzv. Bugattiho okruh - pozn. redakce). Myslím si, že projet se tam v prototypu pro čtyřiadvacetihodinovku by bylo fakt něco."

3) Laguna Seca: "Už jsem se tam dostal, jenže ne v závodním voze. Projel jsem se v obyčejném osobním automobilu. I tak na mě ale opravdu udělala dojem, byla by to zajímavá výzva."

4) Původní Spa-Francorchamps: "Tak to by bylo vážně něco. Podle mého názoru to byla trať pro opravdové chlapy. Spousta superrychlých zatáček. Nedokážu si představit, jaké by bylo projet se s dnešní formulí ve vlnce Masta."

5) Nordschleife: "To prostě nesmí chybět. Pár kol jsem tam odjel, ale většinu zatáček si nepamatuji. Je to hodně dlouhá trať a pro dnešní monoposty zřejmě příliš náročná. I v běžném voze je to ale paráda. Třeba pro Fuchsröhre potřebuje šofér fakt velké kulky. Nejdřív se řítíte více než dvoustovkou z kopce, trať je vlnitá, ale plyn musíte držet na podlaze. Když sjedete úplně dolů, cítíte ohromnou kompresi a v mžiku vás to vystřelí zase do kopce. Wow! Jen si to představme v závodním voze ve čtyřiadvacetihodinovém závodě. Úžasný."

Další článek: Pirelli: Současné defekty jsou důsledkem snahy o větší bezpečnost

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.