Technický ředitel Lotusu James Allison prozradil, že spolu s omezením používání DRS v trénincích a kvalifikaci přijde rozšíření počtu DRS zón.
Technický delegát FIA Charlie Whiting nedávno oznámil, že příští rok budou jezdci používat DRS po celý víkend jen jako letos v závodech, tedy na předem určených rovinkách.
Allison vysvětlil, že tuto změnu požadovali sami jezdci, protože se jim nelíbí nutnost aktivovat DRS v kvalifikaci co nejdříve na každé rovince, neustále musejí mačkat tlačítko na volantu, což vede k nesoustředění na dění na trati a k chybám.
Ovšem FIA se bude týmy snažit motivovat k nastavení vozu pro efektivní využití sníženého přítlaku DRS. Počet úseků, na kterém bude možné zadní křídlo sklopit, bude větší než letos.
"Než aby to bylo zcela volné v kvalifikaci a trénincích, budete ho moci použít jen na DRS rovince, ale aby tu stále byl velký stimul optimalizovat auto v kvalifikaci, na každé trati bude více než jedna DRS rovinka," řekl Allison.
"Takže to bude na větší část kola. V kvalifikaci je DRS teď zapnuté téměř celé kolo, tak už to nebude, ale nezůstane to jen u jedné DRS rovinky. Takže DRS bude pořád použitelné slušnou část kola. Ale používat se bude na rovinkách, takže to není stresující pro jezdce."
"A pořád bude přínosné použít DRS v kvalifikaci, což bude stimulem nastavit převody pro něj, což znamená, že bude mít pořád rozumnou sílu pro předjíždění v závodě."