Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť

Od Baku po Monako se řešila aféra okolo baterie Ferrari. Existovalo podezření, že Ferrari využívá více energie, než dovolují pravidla. Vozy by tím získaly až 20 koní k dobru.
Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť

V Monaku měly vozy dostat speciální hardware, který monitoruje baterii Ferrari a zajišťuje, aby k porušování pravidel dojít nemohlo. Ferrari má totiž na rozdíl od jiných výrobců baterii rozdělenou na dvě části. V Kanadě má přijít podle Whitinga ještě „dodatečné sledování“, které má především vše usnadnit. 

Mediální přestřelka mezi FIA a Mercedesem

Do Monaka přijel Jean Todt, který se v posledních letech věnuje spíše formuli E a při rozhovoru pro média kritizoval Mercedes. Todtovi se nelíbilo, že Mercedes místo formálního protestu řešil věc přes média. 

„Pokud má nějaký tým pochybnosti, může podat protest,“ uvedl prezident FIA pro Reuters. „Bylo by to mnohem zdravější, než manipulovat s médii, aby se problém vyřešil.“ 

Allison a Sassi vrací úder

O víkendu se také začalo spekulovat, jak vlastně Mercedes s „bateriovou teorií“ přišel.

Podle spekulací, které ale nakonec potvrdil Charlie Whiting, stáli za kauzou bývalí inženýři Ferrari James Allison a Lorenzo Sassi, kteří dnes pracují pro Mercedes.

Sassi měl jako bývalý šéf motorářů nejen všechny potřebné informace, ale asi také slušnou motivaci, protože z Maranella patrně neodešel zrovna v dobrém. Sergio Marchionne ho navíc přes média označoval jako nepříliš důležitého inženýra.

Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Důležitý inženýr Ferrari odchází k Mercedesu. Marchionne to bagatelizuje

Celou kauzu rozpoutal před závodem v Baku technický šéf Mercedesu James Allison na základě Sassiho informací. Toto Wolff nebyl dvakrát nadšen, že se jména obou inženýrů dostala do médií.

„Jednou z mých rolí je chránit naše lidi,“ řekl Wolff pro Sky Sports. „Pokud jsou někteří jednotlivci zmiňováni ve špatném kontextu, tak je to znepokojující.“

„Týmy se FIA na něco dotazují každý den. Myslím, že není důležité, aby se uvádělo, která osoba se ptala na legálnost. Pokud řeknete, že to udělal určitý tým, tak je to naprosto v pořádku, to je modus operandi. Jmenovat ale konkrétní lidi není správné.“

Podle Wolffa je celá záležitost okolo baterie Ferrari pro Mercedes uzavřenou záležitostí poté, co FIA prohlásila, že je vše v pořádku.

Foto: Getty Images / Dan Istitene 

Diskuze (42) Další článek: Estebane, Lewis je rychlejší než ty! Ocon musel pustit Hamiltona
16. srpna | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.
15. srpna | Podle některých spekulací oznámí McLaren v nejbližších dnech příchod Carlose Sainze.
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.

GP Belgie 2018

Pátek 24. srpna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 25. srpna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 26. srpna 2018
Závod 15.10