Ačkoliv šéf Mercedesu GP Ross Brawn v Suzuce znovu upozornil na pohyby předního křídla Red Bullu, kauza ohebných dílů podle všeho doznívá a do konce sezóny už asi nelze očekávat žádné výrazné změny.
"Tento víkend je jejich křídlo dost blízko zemi, je to znovu vidět, ale patří to k této hře a oni ji hrají lépe než někteří z nás," řekl Brawn o Red Bullu v Suzuce a dodal, že by FIA měla ještě jednou upravit regule, podle kterých testuje ohebnost komponent vozu.
Federace už kvůli předním křídlům měnila pravidla letos dvakrát. Poprvé zdvojnásobila zátěž, kterou klade na každou stranu křídla při měření ohnutí. Podruhé pak zpřísnila celou řadu parametrů podlahy vozu, protože se domnívala, že se možná neohýbá přední křídlo, ale celá přední část monopostu.
"Nakonec na každé straně křídla stojí dva lidé o velikosti Rosse a křídlo testem projde, celé auto projde," reagoval šéf Red Bullu Christian Horner. "Vyhovuje pravidlům a naši technici by to (stížnosti) měli brát jako kompliment. Auto nakonec zcela odpovídá pravidlům."
Monopost Red Bull RB6 skutečně prošel všemi testy FIA, ať už v Belgii, Itálii nebo Japonsku, kde se ohebná křídla stala hlavním tématem. Z některých obrázků ze Suzuky (nahoře nebo např. zde) se zdá, že některá přední křídla se opravdu dokáží více přiblížit k zemi než jiná. Zvyšuje se tím jejich efektivita a vůz lépe sedí v rychlých zatáčkách. Ostatně nejlépe bylo vidět při nehodě Sebastiana Vettela ve Spa (video zde), že křídlo Red Bullu za jízdy rozhodně není statické. Ale těmto pohybům měly zabránit právě přísnější testy podlah.
Podle některých odhadů se křídlo Red Bullu přibližuje i dnes k zemi po stranách o zhruba 5 centimetrů. McLaren v Japonsku deklaroval, že má jiné starosti a případné řešení nechá na těch, kteří mají v ruce důkazní materiál.