Kauza ohebných křídel: Ne všichni jsou spokojeni, ale už se asi nic nezmění

Ačkoliv šéf Mercedesu GP Ross Brawn v Suzuce znovu upozornil na pohyby předního křídla Red Bullu, kauza ohebných dílů podle všeho doznívá a do konce sezóny už asi nelze očekávat žádné výrazné změny.
Kauza ohebných křídel: Ne všichni jsou spokojeni, ale už se asi nic nezmění

"Tento víkend je jejich křídlo dost blízko zemi, je to znovu vidět, ale patří to k této hře a oni ji hrají lépe než někteří z nás," řekl Brawn o Red Bullu v Suzuce a dodal, že by FIA měla ještě jednou upravit regule, podle kterých testuje ohebnost komponent vozu.

Federace už kvůli předním křídlům měnila pravidla letos dvakrát. Poprvé zdvojnásobila zátěž, kterou klade na každou stranu křídla při měření ohnutí. Podruhé pak zpřísnila celou řadu parametrů podlahy vozu, protože se domnívala, že se možná neohýbá přední křídlo, ale celá přední část monopostu.

"Nakonec na každé straně křídla stojí dva lidé o velikosti Rosse a křídlo testem projde, celé auto projde," reagoval šéf Red Bullu Christian Horner. "Vyhovuje pravidlům a naši technici by to (stížnosti) měli brát jako kompliment. Auto nakonec zcela odpovídá pravidlům."

Monopost Red Bull RB6 skutečně prošel všemi testy FIA, ať už v Belgii, Itálii nebo Japonsku, kde se ohebná křídla stala hlavním tématem. Z některých obrázků ze Suzuky (nahoře nebo např. zde) se zdá, že některá přední křídla se opravdu dokáží více přiblížit k zemi než jiná. Zvyšuje se tím jejich efektivita a vůz lépe sedí v rychlých zatáčkách. Ostatně nejlépe bylo vidět při nehodě Sebastiana Vettela ve Spa (video zde), že křídlo Red Bullu za jízdy rozhodně není statické. Ale těmto pohybům měly zabránit právě přísnější testy podlah.

Podle některých odhadů se křídlo Red Bullu přibližuje i dnes k zemi po stranách o zhruba 5 centimetrů. McLaren v Japonsku deklaroval, že má jiné starosti a případné řešení nechá na těch, kteří mají v ruce důkazní materiál.

Diskuze (48) Další článek: Kobajaši svým výkonem nadchl diváky. Sauber doufá, že i sponzory
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10