Kartykejan si za své letošní výkony dává šest až sedm bodů

Narajn Kartykejan si je vědom skutečnosti, že se mu nedaří využívat potenciál monopostu HRT. Je to vidět ve srovnání s týmovým kolegou. Proto se moc dobře nehodnotí.
Kartykejan si za své letošní výkony dává šest až sedm bodů

Kartykejanovi patří v šampionátu jezdců předposlední místo, ale vzhledem k výkonnosti HRT je pro něj důležitější přímé srovnání s kolegou Pedrem de la Rosou. A to mu nevychází moc lichotivě, ve všech kvalifikacích byl horší a v závodech porazil zkušenějšího Španěla jen jednou.

"Všichni víme, že začátek by byl za normálních okolností lepší, ale se změnami, které jsme museli udělat, a věcmi, které jsme zdědili (po předchozím majiteli týmu), to nebylo možné," hodnotil Kartykejan první polovinu sezóny.

"Že jsme se stihli dostat do Austrálie s vozem, bylo samo o sobě úspěchem. Překonali jsme to a hodně jsme pokročili. Teď bych sám sobě dal šest nebo sedm bodů (z deseti), a pokud zlepším své kvalifikační výsledky, tak osm nebo devět."

Kvalifikace jsou největší slabinou Kartykejana, jeho kvalifikační průměr činí 23,6, což je jednoznačně nejhorší z celého startovního pole.

"Myslím, že moje závodní výkony jsou silné, vyčnívá mé 15. místo v Monaku, ale v kvalifikacích jsem byl slabší," uznal. "Teď ztrácím asi tři desetiny na Pedra, a to budu muset v druhé polovině sezóny zlepšit, o tom není pochyb."

"Je těžké si zvyknout na pneumatiky a Pedro má hodně zkušeností s Pirelli a z McLarenu. Je to velmi dobrý jezdec, který málokdy chybuje, a já se od něj musím učit, abych se zlepšil."

Sezónu bude Kartykejan považovat za úspěšnou, pokud se vyrovná De la Rosovi. Velkým úspěchem by byla porážka Marussie v poháru týmů. Vrcholem sezóny pro něj bude domácí GP Indie, kde chce dojet lépe než loni, tedy alespoň na 16. místě.

Další článek: Massa stále má šanci na prodloužení smlouvy s Ferrari

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.