Leclerc se v ulicích Monaka po startu z 15. místa snažil předjíždět. Dvakrát to vyšlo, potřetí už ne.
Charles Leclerc kvůli chybě týmu v kvalifikaci startoval až z 15. místa. Šel proto do rizika, které ale nevyšlo. „Ano, byl příliš agresivní,“ řekl Nico Hülkenberg. „Přiletěl tam z dálky a já jsem mu nedal moc místa.“
Právě po souboji s jezdcem Renaultu Leclerc skončil. Musel do boxů s defektem pneumatiky a později kvůli poškozenému vozu skončil. Bez následků neskončil souboj ani pro Hülkenberga. „Nedotkl jsem se bariéry, ale prořízl mi zadní pneumatiku. Myslím, že byl v té době příliš ambiciózní.“
Hülkenberg přiznal, že ho Leclercův manévr nepřekvapil. „Byl jsem si toho vědomý. Můj inženýr mi to řekl. Cítil jsem, jak se blíží, ale jako pilot musíte zvážit možnosti a vědět, zda je to skutečná příležitost či nikoliv.“
„Myslím, že byl trochu netrpělivý, očividně frustrovaný předcházejícím dnem. Chtěl postupovat pořadím, ale tohle je Monako, a vždy to nefunguje.“
Podobně to viděl také Grosjean, který setkání s monackým expresem přežil bez úhony. Jezdce Ferrari označil za „kamikaze“.
„Leclerc byl velmi, velmi agresivní. Otevřel jsem mu dveře, aby nedošlo ke kontaktu, ale věděl jsem, že jiní totéž neudělají a o jedno kolo později se to taky stalo a já získal dvě pozice.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson