Historicky prvním vítězem kvalifikace s vozem třídy Le Mans Hypercar se stal Kamuj Kobajaši. Bývalý pilot formule 1 získal pole position pro Toyotu GR010 Hybrid #7.
Odhady mluvily o časech okolo 3:30 na jedno kolo v Le Mans, které měří 13.626 kilometru a hypervozy se po něm letos prohánějí vůbec poprvé.
Již od testů a volných tréninků však bylo jasné, že tato hranice bude novými vozy s velkou rezervou pokořena a vrcholem postupného zrychlování se stal čtvrteční hyperpole.
V něm stlačil Kamuj Kobajaši svůj nejlepší čas až na hranici 3:23.900 a získal už svoji čtvrtou pole od roku 2017. Z prvního místa na roštu tak bude o prolomení smůly v Le Mans znovu bojovat posádka vozu #7, kterou kromě Japonce tvoří ještě Jose Maria Lopez a Mike Conway.
Pro srovnání, nejlepší kolo loňské kvalifikace, které se Toyota naposledy účastnila s vozem TS050 Hybrid LMP 1, mělo hodnotu 3:15.267.
Zásluhou Brendona Hartleyho ve voze #8 získala Toyota pro letošní 89. ročník Le Mans kompletní první řadu na roštu, Novozélanďan ztratil na Kobajašiho necelé 3 desetiny sekundy.
Mechanici japonské tovární stáje museli hypervůz #8 před závěrečnou částí kvalifikace opravovat po nehodě, kterou měl Sébastien Buemi na výjezdu ze zatáčky Indianapolis v předcházejícím třetím tréninku. Švýcar poničil zadní část vozu, který přišel o zadní křídlo.
Ve druhé řadě na roštu bude v sobotu stát poslední startující prototyp třídy LMP 1 Alpine A480 #36, se kterým zajel nejlepší čas 3:25.574 Nicolas Lapierre. Nejrychlejší Glickenhaus s číslem #708 dostal na čtvrté místo Olivier Pla díky času 3:25.639.
Ve třídě LMP 2 získal pole position rychlý Portugalec Antonio Felix da Costa. Ten s vozem Oreca 07 Gibson #38 britské stáje JOTA Sport zajel čas 3:27.950 a o půl sekundy tak porazil Louise Deletraze startujícího v posádce prototypu #41 stáje WRT. Švýcar se bude během závodu střídat v kokpitu také s Robertem Kubicou.
Slovenský tým ARC Bratislava, který startuje s posádkou Miro Konopka, Matěj Konopka, Oliver Webb, do hyperpolu pro nejrychlejší šestici nepostoupil a v rámci třídy LMP 2 bude startovat z 22. místa (8. místo v rámci podkategorie LMP 2 Pro-Am Cup)
Lehce překvapivým vítězem kvalifikace ve třídě LMGTE – PRO se stal Belgičan Dries Vanthoor, který je součástí posádky Porsche 911 RSR-19 #72 soukromé stáje Hub Auto Racing.
Mladší z dvojice belgických bratrů zajel čas 3:46.882 a o necelé dvě desetiny tak porazil Brazilce Daniela Serru z továrního Ferrari 488 GTE Evo #52.
Z třetí pozice v LMGTE – PRO odstartuje při své premiéře v Le Mans Chevrolet Corvette C8.R #64, se kterým se hyperpolu zúčastnil zkušený Brit Nick Tandy.
Největší favorit na kvalifikační vítězství Francouz Kevin Estre, který v této sezoně WEC před Le Mans vyhrál všechny tři kvalifikace, chyboval hned v prvním měřeném kole a své tovární Porsche #92 rozbil v zatáčce Indianapolis.
Nehoda měla za následek vyvěšení červených vlajek, kvůli kterým odstartoval se zpožděním závěrečný čtvrtý trénink.
Ve třídě LMGTE – AM vyhrál kvalifikaci Julien Andlauer s vozem Porsche 911 RSR-19 #88 týmu Dempsey-Proton Racing. Francouzův nejlepší čas měl hodnotu 3:47.987.
Čtvrtkem vyvrcholil přípravný program před samotným závodem, do kterého spadaly nedělní oficiální testy a čtyři tréninkové a dvě kvalifikační session během středy a čtvrtka. 89. ročník 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu v 16:00, přímý přenos na Eurosportu 1 začne ve 14:45.