Kam půjde Alonso? Briatore mluví o Mercedesu nebo Ferrari

Alonsovi na konci roku končí smlouva s McLarenem. Kam půjde potom?

Alonso má v zásadě tři možnosti: zůstat u McLarenu, odejít do jiného týmu F1 nebo opustit formuli 1. Poslední možnost a například přesun do IndyCar Alonso vylučuje.

Rodákovi z Ovieda na konci roku končí smlouva s McLarenem. Do něj se vrátil v roce 2015, ale návrat to příliš úspěšný nebyl. Nejlepším Alonsovým umístěním byly tři pátá místa: Maďarsko 2015, Monako 2016 a USA 2016. 

Naposledy vyhrál Alonso v F1 v roce 2013 ve Španělsku. Na pódiu stál naposledy v Maďarsku 2014.

Alonso chce bojovat o titul. Tuto možnost patrně i v příštím roce nabídnou dva až tři týmy: Mercedes, Ferrari a možná Red Bull.

„Fernando musí přestoupit do Mercedesu nebo Ferrarii, pokud opustí McLaren Honda,“ řekl Flavio Briatore pro Auto Motor und Sport. 

Briatore se postaral v Baku o rozruch, když uveřejnil fotografii, na které večeří s Laudou a Wolffem. Zástupci Mercedesu ale věc bagatelizovali.

Wolff a Lauda večeřeli s Briatorem. Alonso mluví o pozitivním víkendu

Wolff a Lauda večeřeli s Briatorem. Alonso mluví o pozitivním víkendu

„Fernando musí jít do Mercedesu nebo Ferrari. Renault je stále hodně daleko od toho, aby se stal špičkovým týmem. Ve fotbale máte v Evropě deset atraktivních klubů. Messi by měl mnohem širší výběr. V F1 můžete vyhrát pouze se třemi týmy.“

Z dvojice Mercedes, Ferrari vypadá pro Alonsa reálněji právě jeho bývalý tým z Maranella, i když Sebastian Vettel by s podobnou volbou asi zrovna spokojený nebyl.

S crashgate jsem neměl nic společného, říká Briatore

S crashgate jsem neměl nic společného, říká Briatore

Byl to právě Briatore, kdo nedávno řekl, že Alonso nemá v Maranallu s nikým problém – měl ho pouze s bývalým šéfem Scuderie Mattiaccim a ten je už dávno pryč.

Na druhou stranu připomeňme, že Valtteri Bottas má stále jen smlouvu pro letošní rok. Dveře do Mercedesu tedy minimálně teoreticky zavřené nejsou.

Proč by Ferrari (ne)mělo Alonsa vzít zpět

Výměna Räikkönena za Alonsa by z pohledu Ferrari dávala smysl. Scuderia by sice mohla riskovat vnitřní napětí mezi Vettelem a Alonsem, na druhou stranu by ale měla podstatně vyšší šance na zisk Pohárů konstruktérů. Maurizio Arrivabene neustále opakuje, že pro Ferrari je tento pohár tím nejdůležitějším.

Pokud by Alonso nešel ani do Mercedesu a ani do Ferrari, byl by další volbou právě Renault. Francouzi ale sami přiznávají, že vyhrávat začnou v ideálním případě až v roce 2019.

Red Bull je nepravděpodobný. Další týmy jsou pak také spíše nepravděpodobné. Jednak by Alonsa nedokázaly zaplatit a s Williamsem nebo Force Indií by o třetí titul Alonso určitě nebojoval.

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason, Bryn Lennon, Andreas Rentz, Martin Rose, Kati Jurischka, Clive Rose, Paul Gilham, Vladimir Rys, Handout, Ker Robertson, Dan Istitene, Lars Baron, Robert Cianflone

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.
13. prosince | Podle ruské zpravodajské agentury TASS potvrdí Williams v pátek Sergeje Sirotkina.