Kaltenbornová vysvětlila, proč Sauber přechází na motory Honda

Honda v současné době ztrácí na špičku opravdu hodně a navíc má problémy se spolehlivostí. Proč se Sauber rozhodl od příštího roku spolupracovat právě s tímto výrobcem?
Kaltenbornová vysvětlila, proč Sauber přechází na motory Honda

Od roku 2018 bude Honda dodávat své pohonné jednotky také Sauberu. V současné době to nevypadá jako úplně nejlepší rozhodnutí. Proč se tak švýcarská stáj rozhodla?

Podle Kaltenbornové nelze posuzovat Hondu jen podle toho, jak na tom nyní je. „Nikdo neví, co se stane v budoucnu,“ uvedla pro Motorsport.com. „Jsme absolutně přesvědčení, že se Honda zlepší a vyřeší své problémy. Jsme přesvědčení, že se to stane.“

„Byli jsme v podobné situaci v roce 2014, kdy tu byl velký rozdíl v konkurenceschopnosti motoru, ale nebyl to důvod k tomu, abychom ho začali zpochybňovat nebo kritizovat, protože jsme věděli, že Ferrari dělá vše, co je v jejich silách a udělali to. Tyhle věci se stávají.“

„Nikdo neví, co bude za šest měsíců a máme pocit, že z hlediska celkových příležitostí, které v tom máme, to posiluje nebo se to hodí více tomu, jak chceme fungovat.“

Kaltenbornová nevylučuje užší spolupráci s Hondou mimo F1 a ani to, že by v týmu jezdili mladí japonští jezdci. Zatím je ale prý na podobné úvahy brzy.

Šéfka týmu také uvedla, že ukončit spolupráci s Ferrari bylo velmi těžké. S Maranellem spolupracovali v letech 1997 až 2005 a pak od roku 2010.

„Ferrari nám pomohlo a to zejména poté, co byl tým odkoupen od BMW. Předtím jsme spolupracovali s Ferrari, když byl naším partnerem Petronas. Byla tam spousta práce, pokud jde o vývoj paliva a maziva, takže to bylo velmi intenzivní partnerství. Není to snadný krok ani emocionálně.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (25) Další článek: Sainze pobavil názor FIA o vyrovnanosti pohonných jednotek
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.
17. května | Pirelli pro GP Německa nominuje ultraměkké, měkké a střední pneumatiky. Superměkkou vynechá jako v Číně.
16. května | Carlos Sainz měl v závodě problém s tlakem paliva, přiznal Renault. S palivovým systémem měl v sobotu problém i Hu… odkaz
15. května | Výběr pneumatik pro Monako... odkaz
14. května | Letošní ročník 24 hodin Le Mans odstartuje Rafael Nadal.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10