Kaltenborn stále brání rozpočtový strop

Šéfka týmu Sauber Monisha Kaltenborn znovu kriticky vystoupila proti rozhodnutí nezavést ve formuli 1 rozpočtový strop. Podle jejího tvrzení takový krok navzdory tvrzení mnoha konkurenčních týmů není složitý.
Kaltenborn stále brání rozpočtový strop

Prezident FIA Jean Todt minulý měsíc oznámil, že Strategická skupina formule 1 smetla ze stolu návrh na zavedení rozpočtového stropu. Podle týmů, které jsou ve skupině zastoupeny, je prý totiž složité takový krok převést do praxe, tedy správně stanovit výši stropu a dokázat kontrolovat jeho dodržování.

S tím však Kaltenborn nesouhlasí: „To je argument, který skutečně nechápu. Pokud vím, v Anglii funguje účetnictví, týmy mají sídla v Anglii a své příjmy a výdaje musí vykazovat. Myslím, že jsou schopné vést účetnictví a pracovat s čísly a já mám za to, že všichni dodržují tamní zákony.

Složitější to je s transakcemi mezi společnostmi, ale to pro formuli 1 není nic nového, nic nového pro svět a jsou jiné oblasti a jiné sporty, kde se to dělá. Nemusíte být raketovými inženýry, abyste to zavedli i tady. Na čem opravdu záleží je, mít nejen dobrý systém, což není těžké udělat, ale také vymyslet penalizace, které budete používat.

Cesta k úsporám možná povede přes změnu pravidel

Cesta k úsporám možná povede přes změnu pravidel

Samozřejmě, potřebujete někoho, kdo to bude kontrolovat, nemusíme ale neustále někoho podezřívat, že bude podvádět a pořád tak mít potřebu někoho hlídat. Jak často se kontroluje účetnictví a firmy?

Pořád mám pocit, že si lidé myslí, že budeme něco kontrolovat neustále, ale jak často jsme to dělali za RRA (Dohoda o omezení nákladů - pozn. redakce)? Ani jednou.”

 

„Někdy se lidé snaží, aby F1 vypadala složitě. Ve skutečnosti se však moc neliší od reálného světa.”

 

Kaltenborn však dodává, že pokud již někdo skutečně rozpočtový strop překročí, musí být tvrdě potrestán.

„Pokud by byl takový systém zaveden, byly by potřeba postihy, které jsou tvrdé. Je to jako když řídíte a překročíte rychlost. Pokud dostanete pokutu 10 liber, tak do toho asi půjdete, ale pokud budete vědět, že vás to bude stát 10 tisíc liber, neuděláte to. Musí to být, ne přemrštěné, ale rozumně nastavené tresty.

Pak je také potřeba mít určitý přirozený okruh lidí, kteří cirkulují, takže pokud někdo udělá něco špatného, třeba kdybych neustále v aerodynamickém tunelu používala model skutečné velikosti a někdo to viděl, šel by a řekl to někde jinde. Rozhodně to proveditelné je.”

Další článek: Video: Rosberg v Hockenheimu provětral Mercedes W196

11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00