K sedačce u top týmu musím lépe zvládat své emoce, ví Grosjean

Romain Grosjean si myslí, že se musí naučit lépe zvládat své emoce, chce-li pomýšlet na sedačku u některého z předních týmů formule 1.
K sedačce u top týmu musím lépe zvládat své emoce, ví Grosjean

V Grosjeanově komunikaci s týmem je v televizních přenosech často slyšet, jak si Francouz stěžuje na své soupeře nebo brzdy, se kterými má tým Haas dlouhodobě problémy.

Za šest celých sezón, co je Francouz ve formuli 1, se k vítězstvím dostal nejblíže v letech 2012 a 2013, když v barvách týmu Lotus devětkrát dojel na stupních vítězů. Na dotaz, co musí udělat, aby se znovu mohl dostat do top týmu, odpověděl, že zapracovat na projevu svých emocí.

„Vždy je co zlepšovat,“ řekl Grosjean pro Motorsport.com. „Když jste frustrovaný, tak najít způsob, jak se s věcmi vypořádat jinak, lépe se vypořádat s tím, že nefungují brzdy a takové věci, na tomhle musím více zapracovat.“

„Obecně moje jezdecké schopnosti, fyzická kondice a zpětná vazba jsou na takové úrovni, že bych v dobrém autě mohl být mistrem světa.“

Grosjean zároveň dodává, že jeho projevy během závodu ukazují jeho odhodlání.

„Jsem frustrovaný, protože chci vyhrávat. Když jsem pak frustrovaný, tak mluvím do rádia. Jak tedy uniknout frustraci? Můžete se na to dívat také tak, že budu říkat. 'OK, závod nevyhraju, jen si tu vydělám peníze, zajezdím si a půjdu domů'. Pokud se do takové fáze dostanu, když je mi 31 let a chci být mistrem světa, tak je má kariéra tak nějak u konce.“

„Dokud člověk udrží ten plamen a vítězného ducha a není spokojený, když se kvalifikoval na čtrnáctém místě, i když porazil týmového kolegu... to mě nikdy neuspokojí. Některé lidi ano, a dobře pro ně, ale pro mě to nikdy nebude dost dobré.“

„Ve svých zprávách do vysílačky se musím uklidnit, ale jsem frustrovaný, protože chci vyhrávat. Pokud jste v čele nebo máte auto, které může vyhrát závod, pak nekřičíte a nestěžujete si, protože jste tam, kam si myslíte, že patříte.“

Vrátit se do Renaultu by bylo krásné, říká Grosjean

Vrátit se do Renaultu by bylo krásné, říká Grosjean

Grosjean se po sezóně 2015 přesunul z Lotusu do nového týmu Haas, který je po technické stránce výrazně spojený s Ferrari. Mnozí v Grosjeanově přestupu viděli jeho pokus získat si tím v budoucnu sedačku u Ferrari. Podle Grosjeana je to stále možné, ne však dříve než v roce 2019.

„Stále si myslím, že jednoho dne budou hvězdy nakloněny a já dostanu svou šanci,“ řekl Francouz. „Od roku 2015 vím, že mám tříletou smlouvu s Haasem, takže (každý rok) je tu oznámení, ale pro mě to oznámení není.“

„Příležitost je tu vždy, hádám, že Valtteri (Bottas) 1. prosince neočekával, že bude bojovat o titul mistra světa namísto sedmých nebo osmých míst nebo tak něco. Pak mu zavolají a on je v mistrovském autě. Věci se mohou stát kdykoliv a já doufám, že můj den jednou přijde.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Diskuze (32) Další článek: Formule 1 podle Brawna a Wolffa nepotřebuje návrat k osmiválcovým motorům
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.