K modelu Ferrari-Haas nesměřujeme, zní z Mercedesu a Racing Point

K modelu Ferrari-Haas nesměřujeme, zní z Mercedesu a Racing Point

Velkým tématem poslední doby je úzká spolupráce Ferrari s Haasem a v poslední době také s Alfou Romeo. Čeká něco podobného Mercedes a Racing Point?

Racing Point (dříve Force India) odebírá od roku 2009 od Mercedesu motor, převodovku a hydrauliku. Spolupráce se má nyní ještě prohloubit, protože Racing Point bude využívat aerodynamický tunel Mercedesu. Směřuje to k modelu Ferrari-Haas? Podle Toto Wolffa a technického šéfa Racing Pointu Andyho Greena nikoliv. Tedy zatím... 

Wolff připomenul, že Haas byla zcela novým týmem. „Tihle kluci existují už dlouho,“ pokračuje Wolff pro Autosport. „Náš model je velmi odlišný. Andy a jeho tým velmi přesně ví, co chtějí s vozem dělat. Mají solidní technickou skupinu a chtějí jít svým vlastním směrem.“

Podle Racing Pointu není současné rozšíření spolupráce ničím jiným, než snahou o zvýšení efektivity. Tým posledních pár let využívá aerodynamický tunel Toyoty v Německu.

„Naše aerodynamické oddělení se nachází v Brackley, aerodynamický tunel Mercedesu se nachází v Brackley. Je mnohem jednodušší testovat v Brackley než v Kolíně,“ řekl Green. „Byla nám nabídnuta příležitost to využít, takže to byla jasná volba.“

V budoucnu by spolupráce mohla vypadat jinak. „Budou používat některou naší infrastrukturu a uvidíme, kam se posuneme v pravidlech pro rok 2021. Jakmile budou na papíře, rozhodneme se, ve kterých oblastech chceme spolupracovat a kde je to možné z hlediska pravidel,“ dodává Wolff.

„Před rokem 2021 chceme vybudovat náš tým tak, aby byl nejefektivnějším týmem založeným na těchto pravidel,“ vysvětluje Green. „Až budou tato pravidla dokončena, budeme mít jasnější představu o tom, co musíme udělat.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Doporučujeme

Články odjinud