K letošním Hülkenbergovým výkonům pomohla také změna pravidel

Nico Hülkenberg řekl, že za jeho dobrými výsledky v letošní sezóně formule 1 stojí také skutečnost, že letošní vozy lépe sedí jeho jezdeckému stylu.
K letošním Hülkenbergovým výkonům pomohla také změna pravidel

Němec po svém přestupu do týmu Renault příjemně překvapil velmi dobrými výkony v dosavadních letošních závodech, ve kterých pravidelně poráží také svého týmového kolegu Jolyona Palmera.

Po několika letech strávených u týmu Force India, kde byl jeho soupeřem Sergio Pérez, si Hülkenberg myslí, že za jeho výkonnostním skokem je skutečnost, že díky většímu množství přítlaku a větším pneumatikám na to může letos více tlačit.

„Rozhodně je to větší zábava a jsou i rychlejší,“ řekl Hülkenberg webu Motorsport.com svůj názor na letošní monoposty. „Mohu mluvit jen za sebe, ale mohu díky nim více tlačit, ve srovnání s posledními lety trochu více sedí mému jezdeckému stylu.“

„Předtím jste na to nemohli zatlačit, nemohli jste jet na limitu, tyto vozy to ale umožňují. Teď můžete jet naplno a funguje to. Rozhodně si to teď víc užíváte.“

Najít limit u letošních vozů bylo podle Hülkenberga obtížné. Řada jezdeckých chyb a nehod, kterých jsou fanoušci v letošní sezóně svědky, však podle něj nedokazuje, že vozy jsou ve vysokých rychlostech obzvlášť neklidné.

„Zdají se být trochu nervóznější,“ řekl. „Letos byla spousta závodů, jako třeba v Baku (kde Hülkenberg havaroval), kde je jen velmi málo prostoru na chybu.“

„V případě, že se něco pokazí, tak je to velmi zlé. I navzdory tomu ale nevidím moc problémů a příliš mnoho změn.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Letošní vozy jsou místy až děsivé, říká vývojový jezdec Haasu Ferrucci

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
20. dubna | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen