K defektu měl blízko i Hamilton. Pirelli věří, že u nich problém nebyl

Dva jezdce postihly ve Velké ceně Ázerbájdžánu náhlé defekty a to v plné rychlosti na cílové rovince.

Lance Stroll boural ve 29. kole, Verstappen po 33 kolech. V obou případech šlo o tvrdou směs (C3) a náhlý defekt levé zadní pneumatiky. 

Pirelli po pátku zvýšilo minimální tlaky v zadních pneumatikách z 19 na 20 PSI.

Mario Isola uvedl, že na levé zadní pneumatice Lewise Hamiltona byl objeven 6 cm velký řez. Mimo jiné i proto si na základě prvotních závěrů nemyslí, že by byl problém s pneumatikami. Podle něj šlo spíše o poškození pneumatiky úlomky. 

„Samozřejmě musíme provést vyšetřování,“ řekl Isola pro Motorsport.com. „To, co jsem zatím shromáždil, jsou jen předběžné náznaky. Jak u Lance, tak u Maxe to byl náhlý defekt bez jakéhokoli varování.“

Problému s pneumatikou nic nenasvědčovalo, řekl Verstappen

Problému s pneumatikou nic nenasvědčovalo, řekl Verstappen

„Bylo to na levé zadní pneumatice, která zde není nejvíce namáhaná. Nejvíce namáhanou je zde pravá zadní. A druhý bod, pokud se bavíme o opotřebení, nejvíce opotřebovaná je přední pravá pneumatika. Takže to není otázka opotřebení.“

„Dalším důležitým prvkem je, že jsme na zadní levé pneumatice Lewise Hamiltona našli další a docela velký řez. Bylo to při červené vlajce, tedy ve stejném stintu, v němž havaroval Max.“

„Přijela auta, demontovali pneumatiky, aby nasadili novou sadu, my jsme zkontrolovali použité pneumatiky a našli jsme řez na levé zadní pneumatice.“

Podle Isoly měl Hamilton štěstí, že řez neprošel konstrukcí pneumatiky, takže nedošlo ke ztrátě tlaku. 

„Ostatní pneumatiky, které byly použity stejně po dobu 30, 32, 33 kol, nevykazují žádné známky potenciálního problému. To je to, co v tuto chvíli vím. Zítra letecky přepravíme pneumatiky do Milána, abychom je co nejdříve analyzovali.“

„Je téměř nemožné navrhnout pneumatiku, která by byla schopna odolat jakémukoli typu úlomků, pokud se jedná o úlomky. Pokud to nejsou trosky, musíme zvážit naše protiopatření. Plně chápu, že jezdci, kteří v takové rychlosti havarují, mají obavy, to je jasné. Já si obavy uvědomuji také.“

„Věřím, že to byly trosky, protože neměli žádné varování, že by na autě bylo něco divného, na zavěšení, na pneumatice, na brzdách, nic neukazovalo na selhání. A byla to náhlé selhání.“

Další článek: Leclerca o vedení v závodě připravila spadlá větev ležící na trati

23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
21:14 | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz
11. června | McLaren od roku 2022 vstoupí do série Extreme E.
11. června | Otec Antonia Giovinazziho Vito řekl pro La Gazzetta dello Sport, že jeho syn v minulosti dostal nabídku od Mercedesu. Měl se stát třetím jezdcem Mercedesu ve F1 a jezdit v DTM. „Ale má rudé srdce a udělal volbu, kterou považoval za správnou.“