Jules Bianchi zemřel

Pilot stáje Manor Marussia se neprobral po těžké nehodě při loňské Velké ceně Japonska. Zemřel v noci 18. července 2015.
Jules Bianchi zemřel

Z prohlášení rodiny zveřejněného na facebookové stránce fan klubu:

„Rodiče Julese Bianchiho, Philippe a Christina, jeho bratr Tom a sestra Melanie chtějí s velkou lítostí oznámit, že Jules v noci zemřel v nemocnici ve francouzském Nice. Zde byl hospitalizován po nehodě na okruhu Suzuka během Velké ceny Japonska 5. října 2014.“

„Jules bojoval až do konce, jak byl zvyklý, ale včera jeho zápas skončil,“ oznámila Bianchiho rodina. „Naše bolest je obrovská a nepopsatelná. Děkujeme personálu Univerzitní nemocnice v Nice, kde se mu věnovali s láskou a nasazením. Také děkujeme japonskému Mie General Medical Centre, kam byl Jules převezen hned po nehodě, stejně jako dalším lékařům, kteří se zapojili do boje, který vedl v posledních měsících.“

„Také chceme poděkovat kolegům, přátelům, podporovatelům a všem těm, kteří během tohoto období prokázali svou lásku. Dávali nám sílu v těchto těžkých časech. Jejich zprávy nám ukázaly, jak mnoho lidí na celém světě dokázal Jules oslovit.

„Respektujte prosím naše soukromí v této těžké době, kdy čelíme ztrátě Julese.“

A Statement from the Bianchi Family | 30 December 2014Nice, FranceThe parents of Jules Bianchi, Philippe and...

Posted by Jules Bianchi Fan Club on 30. prosinec 2014

Zpráva týmu na Twitteru:

Ve 42. kole Velké ceny Japonska boural v 7. zatáčce Adrian Sutil. Maršálové začali jeho vůz odklízet. O kolo později boural ve stejné zatáčce Jules Bianchi. Jeho vůz narazil do traktoru (jeřábu), který odklízel Sutilův vůz. Závod byl následně ukončen. Bianchi byl sanitkou převezen do Mie General Hospital s vážným zraněním hlavy. Bianchi utrpěl difúzní axonální poranění.

Cesta Julesa Bianchiho do monopostů vedla přes motokáry, v roce 2007 začínal ve formuli Renault 2.0. Francouzský šampionát vyhrál hned v prvním roce. V dalších letech pokračoval ve formuli 3 a stal se mistrem evropské série v sezóně 2009. Poslední kroky před formulí 1 dělal v GP2 a formuli Renault 3.5.

Bianchi začal do F1 pronikat díky Jezdecké akademii Ferrari, jejímž byl členem. U stáje z Maranella působil Jules v roli rezervního pilota a stejnou roli pak v roce 2012 zastávat i u týmu Force India. U indické stáje dostal několikrát navíc možnost představit se v prvním pátečním tréninku.

Ve formuli 1 závodil dva roky a loni se ve Velké ceně Monaka dočkal s Marussií prvních bodů jak pro sebe, tak pro tým, který však ve F1 působí už od roku 2010. Zajímavé přitom je, že právě na městském okruhu v ulicích Monte Carla viděl Bianchi formuli 1 poprvé naživo.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Roboty dělají z jezdců média a ne týmy, říká Lotus

9:41 | Kromě společnosti Uralkali přichází k Haasu také německá telekomunikační firma 1&1.
2. března | Výkonný ředitel Alpine Marcin Budkowski prozradil, že sprintové závody budou mít název superkvalifikace.
2. března | Alpine zítra uskuteční filmovací den v Silverstonu. S letošním vozem už jezdily také týmy McLaren, Red Bull Racing, AlphaTauri, Alfa Romeo a Williams. Naopak Mercedes chce vyjet až v testech...
2. března | Romain Grosjean si nasadil kameru na svou helmu a ukáže vám okruh Laguna Seca z vozu IndyCar. odkaz