Pětačtyřicetiletý kolumbijský pilot se chystá na kompletní sezonu 2021 ve vytrvalostním mistrovství světa FIA WEC. Montoya se domluvil na angažmá ve třídě LMP 2 s americkou stájí DragonSpeed.
Bývalý pilot formule 1 se s týmem DragonSpeed letos zúčastnil svého druhého Le Mans a příští se rok se s americkou stájí na okruh La Sarthe vrátí. Le Mans 2021 bude třetí zastávkou šestidílného kalendáře sezony WEC, ve které Montoya nastoupí do všech závodů a bude tak moci bojovat o titul ve třídě LMP 2.
Rodák z Bogoty se bude v prototypu Oreca 07 Gibson střídat za volantem se stálými jezdci týmu Britem Benem Hanleym a Švédem Henrikem Hedmanem. DragonSpeed je jediný tým působící ve třídě LMP 2, který má ve své sbírce vítězství z WEC, z evropské Le Mans Series i z IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
„Jsem nadšený, že mohu absolvovat celou sezonu WEC s týmem DragonSpeed. Letos v Le Mans jsem s nimi nasbíral mnoho fantastických zkušeností a těším se, že s nimi budu opět závodit na klasických okruzích obklopen skupinkou skvělých lidí,“ uvedl Montoya v tiskové zprávě.
Ještě před návratem do WEC, kde americký tým působil naposledy v sezoně 2018/2019, čeká na DragonSpeed start v lednové čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně, která jako obvykle odstartuje novou sezonu zámořského seriálu IMSA WSC. Na Floridě bude stáj Eltona Juliana útočit na vítězný hattrick v LMP 2.
„Spolupráce Henrika s Benem a příchod zkušeného Juana mi dávají jistotu, že náš potenciál se nebude týkat jen boje o titul v rámci naší kategorie, ale také boje o výsledky v celkovém pořadí před tím, než se zcela zadaptuje nová třída,“ řekl Julian před novou sezonou WEC, ve které se místo vozů LMP 1 poprvé představí kategorie Le Mans Hypercar. Menší spolehlivost nových vozů by mohla nabízet zajímavé příležitosti i týmům startujícím v LMP 2.
Pro Montoyu nebude prototyp Oreca 07 úplnou novinkou, v roce 2017 se podílel na zisku třetího místa v desetihodinovém závodě Petit Le Mans, do kterého Orecu nasadil tým Penske. Kolumbijec následně strávil tři sezony (2018 až 2020) v šampionátu IMSA WSC, kde pro stáj Rogera Penskeho pilotoval prototyp Acura DPi, jenž je postaven na podvozku vozu Oreca 07 a liší se pouze bodykitem a motorizací.
Vítěz sedmi závodů formule 1 je také dvojnásobným vítězem Indy 500 a bývalým pilotem šampionátů IndyCar, NASCAR nebo Champ Car.
Prvním závodem pro Montoyu ve WEC bude 19. března tisícimílový podnik na Sebringu, poté se před Le Mans (12.-13. června) pojede 1. května ve Spa. Druhá polovina sezony nabídne šestihodinový závod v Monze (18. července) a další dvě šestihodinovky ve Fudži (26. září) a v Bahrajnu (20. listopadu).