Jste moc zvědaví

Piloti mají problémy s dotazy na podrobnosti.

Fernando Alonso v Číně naznačil, kde je hranice mezi tím, co můžeme vědět a co už ne.

Formule 1 je technicky nejkomplikovanější sport na světě a lidská zvědavost je přirozená. Také proto se fanoušci zajímají o to, který pilot využívá KERS, který pilot má jednoduchý, dvojitý nebo přechodný difuzor, jaké jsou tlaky v pneumatikách, kdy pilot používá pohyblivých elementů na předním přítlačném křídle a tak podobně.

Ale zdá se, že toto všechno má před námi zůstat ukryto.

"Jaké konkrétní problémy jsi měl, Sebastiane?" ptali se novináři v Šanghaji.

"Myslím, že hnací hřídel je slovo, které říká úplně všechno. Není potřeba cokoli dodávat," řekl Vettel v souvislosti se skutečností, že jeho Red Bull měl opět technické problémy během kvalifikace na Velkou cenu Číny.

Dnes ráno se také objevily zprávy, že technici Renaultu upravili Alonsův difuzor tak, aby vytvářel větší přítlak. Nélson Piquet jej neměl.

"Máš, Fernando, na svém voze nový difuzor?"

"Myslím, že jste moc zvědaví. Jako vždy. Vždycky chcete vědět, zda KERS, žádný KERS, difuzor, žádný difuzor. Je to stejné, jako by cyklista řekl médiím, kde přesně bude chtít v kopcích ujet peletonu. Jsou to všechno důvěrné informace," řekl Alonso.

"Tak se snad můžeme zeptat ne?"

"A já mohu odpovědět," uzavřel Alonso.

Kdyby byla formule 1 ještě o něco důvěrnější, za chvíli nebudem ani vědět, ve formuli jakého týmu ten který pilot vlastně startuje.

Další článek: Räikkönen: Pořád nejsme dost rychlí

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.