FIA už více než měsíc řeší zavěšení dvou týmů a možná nejen jich. Kdy a jak se problém podaří rozlousknout?
Hlavní designer Scuderie Simone Resta se před Vánocemi ptal Charlieho Whitinga na systém, který Ferrari zvažuje. Odpověď Whitinga byla v tomto konkrétním případě zamítavá.
Odstartovala ale diskusi o tom, co je v oblasti zavěšení legální a co už odporuje článku 3.15 technických pravidel, který zakazuje využívání pohyblivých zařízení pro zlepšení aerodynamických vlastností auta.
V hledáčku jsou v tomto ohledu dva týmy — Mercedes a Red Bull. Podle Motorsport.com i Auto Motor und Sport se téma dostalo na jednání technických šéfů v minulém týdnu, ale jak už to tak v F1 bývá, týmy se na ničem konkrétním nedohodly.
Přesně za dva týdny začínají předsezónní testy. Whiting by do té doby měl vypracovat novou technickou směrnici. V tuto chvíli není jasné, zda směrnice nakonec dá zelenou řešením Mercedesu a Red Bullu nebo tato řešení odmítne.
Problém je, že půjde pouze o Whitingův názor a nikoliv o závazné upravení technických pravidel.
Pokud technická směrnice situaci nevyřeší, může se celá záležitost dostat v Austrálii na stůl sportovním komisařům. Ti by (po podání protestu některým z týmů) řešili, zda jsou konkrétní řešení legální nebo ne. Nakonec by situace mohla skončit až u odvolacího soudu FIA.
Foto: Getty Images / Clive Mason