Jsme před Mercedesem a výrazně před Hondou, říká Renault o svém motoru

Šéf motorářů Renaultu Rémi Taffin prozradil, jak na tom byl Renault ke konci loňského roku ve srovnání s konkurencí.
Jsme před Mercedesem a výrazně před Hondou, říká Renault o svém motoru

Renault byl do značné míry ten, kdo si současné hybridní pohonné jednotky vymyslel. Ale byl to také on, komu se v této oblasti vůbec nedařilo. V důsledku toho se nakonec rozpadl vztah s Red Bullem. Nyní je na tom ale Renault z hlediska pohonné jednotky už dobře. Tvrdí to alespoň šéf motorářů francouzské stáje.

„Účinnost spalovacího motoru,“ reagoval Taffin pro Auto Motor und Sport na dotaz, kde docházelo v průběhu let k největšímu zlepšení. 

„Zní to jednoduše, ale je to pravda. Na závod máme 110 kilogramů paliva, které můžeme spálit. Čím účinněji ho spálíte, tím lepší jste. To se týká hlavně motoru a turbodmychadla. Účinnost systému ERS je již velmi vysoká. Existují pouze drobná vylepšení. Zabýváme se více otázkami, jako je instalace, chlazení, hmotnost a koordinace s motorem.“

Formule 1 chce být zelenější než formule E. Symonds mluví o dvoutaktním motoru

Formule 1 chce být zelenější než formule E. Symonds mluví o dvoutaktním motoru

Taffin uvedl, že od roku 2014 zvýšil Renault účinnost spalování ze 40 na 50 %. A konkrétně čísla? „Na elektrické straně jsme vždy měli 120 kilowattů nebo-li 160 koní. V motoru jsme se v průměru zlepšili o 20 kilowattů nebo-li těsně pod 30 koňmi za rok. Někdy to bylo 10, někdy až 40 kilowattů.“

V roce 2018 (tedy před loňskou sezónou) při vývoji Renault nic převratného neobjevil. „Není to tak, že jsme se v roce 2018 naučili něco konkrétního. O této pohonné jednotce se učíme šest let. V zimě 2018/2019 jsme všechny nálezy dali dohromady. To udělalo skok, který by vám normálně zabral tři roky.“

Druhý nejlepší motor?

Taffina se zeptali na srovnání se soupeři. Renault je v tomto ohledu optimistický. 

„Ve výkonu motoru vidíme úzkou bitvu s Mercedesem a Ferrari. Mercedes je trochu za námi, Ferrari o něco napřed. Honda je o krok pozadu. Ale dnes už nemluvíme o rozdílech 50 kilowattů. Mezi Ferrari, Mercedesem a námi je rozdíl mezi mezi pěti a deseti kilowatty (6 až 14 koní). U Hondy je to to asi 15 nebo 20 kilowattů (20 až 27 koní).“

V případě motoru formule 1 se počítá také spolehlivost a výdrž. Letos bude ještě důležitější, protože budeme mít rekordních 22 závodů. Týmy většinou starší motory nasazují do pátečních tréninků, kde jejich selhání tolik nebolí. Podle Taffina některé páteční motory Renaultu překročily 6 tisíc km.

Vývoj motorů bude pokračovat také v letošním roce. „Nedochází k masivním změnám,“ pokračuje Taffin. „Všechno je to o integraci motoru do auta. Udělat to co nejlépe, aby to pomohlo celkovému balíčku. Když to řeknu, neodhalím velké tajemství: 50 procent našich zdrojů je již zaměřeno na rok 2021.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Räikkönen se může stát nejzkušenějším jezdcem historie. Nejsem z toho nadšený, říká

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10