Jsme pozadu o osm desetin, sto bodů a měsíce ve vývoji, vyčíslil Alonso

Ferrari se v posledních závodech zlepšuje, ale stále se nemůže měřit s Red Bullem. Letošní šampionát proto Maranellští nemají ve svých rukou a můžou jen doufat v chyby soupeře.
Jsme pozadu o osm desetin, sto bodů a měsíce ve vývoji, vyčíslil Alonso

Fernando Alonso vyrovnal druhým místem ve Valencii letošní maximum Ferrari, ale v šampionátu ztratil na Sebastiana Vettela další body. I když je Španěl spokojený s pokrokem Scuderie, realita šampionátu je krutá.

"Jsem spokojený s výkonností a zlepšováním týmu po náročném začátku sezóny, ale šampionát teď samozřejmě není v našich rukou," přiznal. "Není v našich rukou, takže musíme jen brát závod za závodem, pokusit se vyhrávat a čekat na chyby Red Bullu."

Vítězství v Grand Prix bylo sice několikrát blízko, přesto zůstává relativně daleko. "Ztrácíme teď 99 nebo 100 bodů, nebo kolik to je, ale je to hodně, takže to není v našich rukou. Jak jsme řekli, ztrácíme sekundu nebo osm desetin, a pokud si někdo myslí, že se ztrátou osmi desetin sekundy můžete vyhrát šampionát, asi nerozumí formuli 1."

Podle Španěla ale ztrácelo Ferrari v prvních kvalifikacích sezóny v průměru 1,5 sekundy, takže svoji ztrátu zmenšilo na polovinu. Trend je tedy pozitivní, ale musí se potvrdit i na jiných než městských tratích.

"Musíme si počkat na Silverstone, Nürburgring, na běžnější okruhy, které nejsou jen o dlouhých rovinkách a tvrdém brzdění," řekl. "Ale věříme, že jsme pochopili problémy z aerodynamického tunelu, které jsme měli na začátku roku, takže všechny díly a nápady, které teď aplikujeme na vůz, fungují, což je určitě pozitivní."

Na čem musí Ferrari přednostně pracovat, je naprosto zřejmé. "Aerodynamika. Nemyslím, že je tajemstvím, že v této oblasti ztrácíme," potvrdil Alonso. "Formule 1 dnes potřebuje aerodynamickou výkonnost. Můžeme být víceméně konkurenceschopní na těchto okruzích, na kterých nejsou rychlé zatáčky."

"Pneumatiky jsou stejné pro všechny, brzdy se neliší, motory jsou víceméně stejné, KERS máme všichni, takže je to celé o aerodynamice. Jak jsem řekl, všichni teď vědí, jaké jsme měli problémy v zimě, na auto jsme dávali díly, které ho nezrychlovaly. Ten problém jsme si uvědomili v Malajsii, takže jsme teď pozadu o pár měsíců."

Další článek: Newey: Čtyřválce jsme schválili kvůli Audi, ale to do formule 1 nepřijde

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00