Red Bull je jedním z týmů, který staví nový aerodynamický tunel.
Nový aerodynamický tunel vloni spustil McLaren, který se tak už nemusí spoléhat na tunel od Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Práce na svém tunelu nyní dokončuje Aston Martin, který zase využíval podstatně bližší tunel Mercedesu. Oba týmy budou mít moderní tunel a hlavně budou „ve svém“ v rámci továrny, což samozřejmě zvyšuje efektivitu vývoje.
Red Bull má trochu jiný problém. Vlastní aerodynamický tunel má. V průběhu let ho také modernizoval a vzhledem k tomu, že dokázal postavit mistrovská auta, tak zřejmě nebude tak úplně špatný. Problém je ale s budovou, která je téměř 70 let stará.
Šéf týmu Christian Horner označil nedávno větrný tunel za „relikt studené války“. Není to úplně nadsázka, protože zařízení dříve používala britská armáda.
„Když je pod pět stupňů (Celsia), nemůžeme ho spustit. Když je nad 25 stupňů, stává se dost nestabilní,“ řekl Horner.
„Je to nejstarší větrný tunel v tomto sportu. Dokonce jsem o tom nedávno mluvil s Josem (Verstappenem), že tento tunel používali už v době, kdy byl u týmu Arrows,“ řekl pro Autosport technický ředitel Red Bullu Pierre Waché.
Red Bull v minulosti se stavbou nového tunelu otálel, protože na stole byla i možnost, že se bude vývoj v tunelu zakázán. Mimochodem... vyvíjet vůz F1 bez aerodynamického tunelu zkoušel v roce 2010 tým Virgin Racing, ale moc dobře to nedopadlo. Od té doby se simulace CFD (Computational Fluid Dynamics) zlepšily, ale tunel je pořád nepostradatelný.
Pierre Waché nyní potvrdil, že stavba tunelu jde dobře.
„Jsme o tři měsíce napřed oproti plánům. Kluci odvádějí velmi dobrou práci, ale nikdy nevíte, jestli někde jinde nedojde ke zpoždění. Je to velký projekt.“
„Je to staré zařízení, které jsme modernizovali. Je v něm spousta novějších věcí, ale máme určitá omezení. O těchto omezeních víme a snažíme se s nimi pracovat, ale je to samozřejmě těžké, pokud se snažíte najít drobná zlepšení.“
„To je důvod, proč investujeme do nového tunelu. Myslíme si, že nám to může přinést výhody, které se současným nemáme.“
Nový aerodynamický tunel by měl být v provozu v roce 2026, což znamená, že ho tým bude moci využít při stavbě vozu pro sezónu 2027.