Počáteční problémy se spolehlivostí, které trápily Ferrari v minulých týdnech, se zřejmě podařilo vyřešit. Teď je na čase vůz ještě zrychlit.
Ve čtvrtek a v pátek překonali Massa i Alonso hranici
sta kol. Včera se Španěl soustředil na dlouhé jízdy a na konci dne mu patřil
čtvrtý nejrychlejší čas. Na prvního Romaina Grosjeana, který měl podobný program,
ale ztratil více než osm desetin vteřiny. Technický šéf Ferrari nicméně věří, že
italská stáj se před začátkem sezony nachází v dobrém rozpoložení, byť
F2012 čeká do prvního závodu další vývoj. První větší balík úprav by měl přijít
během posledních dvou dnů barcelonských testů.
"Předpokládám, že jsme v rozumné formě. Myslím si ale,
že stále máme před sebou spoustu práce. Musíme prostě pokračovat dál," řekl
Autosportu Pat Fry. "Přibudou nové díly a my musíme přesně přebrat to, co máme,
a porozumět, jak se vypořádat s vyvážením vozu. Do neděle tu budou
další čtyři (nové) díly," upřesnil.
Pat Fry nicméně přiznává, že inženýři Ferrari si nadále
lámou hlavy s tím, proč jejich monopost trpí častými výkonnostními výkyvy.
Na tuto oblast se nyní zaměřují. "Včera tu byly chvíle, kdy bylo auto dobré,
ale pak se náhle změnilo. A tomu se snažíme porozumět."
V předcházejících barcelonských testech používalo
Ferrari jiný výfukový systém, než se kterým jezdí tento týden. Aktuální
řešení je daleko méně agresivní. Italové ale mají v plánu se k němu v budoucnu
znovu vrátit.
"Vypadalo slibně (předchozí řešení), ale po testu, který jsme tu udělali minulý
víkend, bylo zřejmé, že je na něm potřeba udělat ještě další vývoj, než s ním
budeme závodit. Budeme na tom nadále pracovat a podíváme se na to později,"
dodal technický šéf Ferrari.