Jsi nejslabší, běž do formule 2. Di Grassi nastínil, jak si představuje F1

Lucas di Grassi po Velké ceně USA nastínil, jak by měla vypadat formule 1 podle jeho představ. Jsou to zajímavé a někdy docela divoké nápady.
Jsi nejslabší, běž do formule 2. Di Grassi nastínil, jak si představuje F1

Di Grassi závodil ve formuli 1 v roce 2010. Později závodil a závodí ve WEC nebo formuli E.

Po Austinu napsal na sociální sítě, jak by měla vypadat formule 1 v jeho „utopickém ideálním světě“, jak to sám nazval.

Di Grassi o pravidlech F1 nerozhoduje, takže mohl popustit uzdu své fantazii. S jeho názory souhlasí například Felipe Massa.

Minimálně v první části by si di Grassi rozuměl s Hamiltonem. Myslí si, že by měly být rozdíly mezi vozy mnohem menší – do 0,5 s. 

Technologie F1 použitelné v běžných autech? Podle di Grassiho nesmysl. Vrátil by zpět desetiválce s výkonem 1000 koní a hmotnost vozů snížil zpět na rozumných 600 kg. 

V královně motorsportu byli jen krátce. Co dnes dělají bývalí jezdci F1?

V královně motorsportu byli jen krátce. Co dnes dělají bývalí jezdci F1?

Di Grassi by z šampionátu F1 udělal skutečný šampionát, který by se podobal například českým ligám.

Nejlepší čtyři jezdci z formule 3 by automaticky postoupili do formule 2. Podobně by nejlepší čtyři z formule 2 automaticky postoupili do formule 1. Nezačali by se nám však ve F1 hromadit jezdci? Určitě ne. Nejhorší čtyři z F1 by se totiž vrátili zpět do F2!

Jak di Grassi napsal, je to utopický ideální svět. Těžko bychom mohli donutit týmy, aby vzaly nějakého jezdce nebo se naopak některého vzdaly. Ale nápad je to minimálně zajímavý.

Foto: Formule E

Diskuze (37) Další článek: MiniDrivers a GP USA 2018: bwoah!
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10