Jsem těžký, proto mi to nejede, říká Ericsson

Jsem těžký, proto mi to nejede, říká Ericsson

Marcus Ericsson je jediným jezdcem, který letos nebodoval. Podle jezdce Sauberu může za horší výsledky ve srovnání s Wehrleinem jeho hmotnost.

Marcus Ericsson je jediným jezdcem, který letos nebodoval – samozřejmě nepočítáme ty, kteří odjeli jen jeden nebo pár závodů a že jich letos bylo poměrně hodně.

Některé týmy se letos zejména na začátku roku potýkaly s velkou hmotností svých vozů. Cílem je se dostat pod hranici minimální hmotnosti a zbytek doložit závažím, které zlepšuje vyvážení vozu. Jedním z týmů, které musely naordinovat dietu svému vozu, byl i Mercedes. Bottas prozradil, že tým po pátečních trénincích dokonce sundává některé senzory.

Sauber podle všeho jezdí v případě Ericssonova vozu s nadváhou 4 až 8 kg. Marcus Ericsson říká, že má nevýhodu, protože je těžší než Pascal Wehrlein.

Wehrlein ho zatím poráží v kvalifikaci v poměru 9:4, ačkoliv průměrný rozdíl mezi nimi je prakticky nulový – jen 0,049 %,což je nejmenší rozdíl mezi týmovými kolegy.

„Je to pro mě s váhovou nevýhodou těžké,“ uvedl Ericsson pro Autosport. „Na začátku roku to bylo o něco méně, ale v posledních čtyřech nebo pěti závodech byl rozdíl 10 kg.“

„To je spousta času na kolo na každé trati. Říkají, že 10 kg znamená tři nebo čtyř desetiny kolo.“

Ericsson říká, že se snaží hubnout, ale problém je, že je vysoký.

„V F1 jsem už spoustu let a v nejhorším voze, takže je těžké ukázat své schopnosti. Také to znesnadňuje získání lepší sedačky.“

Zatím není jasné, zda Ericsson u Sauberu zůstane. Do týmu chce dostat Ferrari své mladíky. Ericsson připustil, že Sauber je nejlepší možnost, protože Williams nevypadá moc reálně.

Foto:Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud